پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۲۵
کد خبر: ۹۴۵۱۷
|
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۰
در حاشیه تولد بازیگر موتور سوار چه گذشت؟
بیست و هفتمین تولد ماه شنبه ۲۵ شهریور برای بازیگر همیشه خندان؛ فرهاد آییش در موزه امام علی(ع) برگزار شد؛ این جشن تولد مانند تمام برنامه‌های رسمی و غیر رسمی به همراه خودش حاشیه‌هایی داشت که احتمالا بیشتر از خود برنامه و اینکه بازیگران در مدح و ستایش فرهاد آییش چه گفتند، جذاب است.
فرهنگ‌سرا+: هرکسی که فرهاد آییش را بشناسد یا حداقل عکس‌ها و مصاحبه‌هایش را دیده و خوانده باشد، می‌داند که این بازیگر، همیشه سوار بر موتور وسپای سفید رنگش است. شواهد حاصل از جست‌وجو در گوگل و دیدن عکس‌های قدیمی نشان می‌دهد که برای این بازیگر چندان تفاوتی ندارد که به جشن اسکار دعوت می‌شود یا تولد، در هر صورت موتور خود را زین می‌کند و راهی مراسم می‌شود. البته بنا به گفته مائده طهماسبی همسر آقای بازیگر، فرهاد آییش از این جشن بی خبر بوده و کاملا سورپرایز شده ‌است.
 
آییش از مراسم تولد بی خبر بود/ توصیفی از فضای خانه آییش و طهماسبی

سورپرایز شدن در تولد ماه / فرهاد آییش به شدت خجالتی است

مائده طهماسبی همسر آقای بازیگر وقتی پشت تریبون می‌آید، انگار که دل پری داشته باشد بدون هیچ مقدمه‌ای می‌گوید که آییش به شدت خجالتی است و همین خصوصیت او باعث شده که هیچ وقت برایش جشن تولد نگیرند. چون او یا مخالفت می‌کند یا بهانه‌های مختلف برای حضور در جشن می‌آورد که پایان این بهانه‌ها ختم می‌شود به دیر آمدن در مراسم یا نشستن در انتها یا گوشه و کناری به دور از چشم حاضران.

آییش از مراسم تولد بی خبر بود/ توصیفی از فضای خانه آییش و طهماسبی

اما انگار مائده طهماسبی هرجوری بوده دلش می‌خواسته جشن تولدی را که سازمان فرهنگی هنری قصد کرده برای آییش بگیرد را به خاطر خجالت‌بازی‌های همسرش از دست ندهد. به همین خاطر با همه هماهنگ می‌کند که کسی به گوش آییش نرساند تولد است و قول می‌دهد هرجور شده آییش را به جشن تولد برساند. صبح روز تولد مائده طهماسبی به آقای بازیگر اصرار می‌کند که یک لباس خوب بپوشد و بهانه‌های اصرارش را هم مراسم جشن آکادمی سمندریان بیان می‌کند. هرچند که در ظاهر آییش نشانی از تلاش‌های همسر مشاهده نمی‌شد اما گویا طهماسبی از این مرحله با موفقیت عبور می‌کند. به هر حال سلیقه هرکسی برای خودش محترم است.

سرتان را من که نه، طهماسبی در نیاورد خلاصه شهرام کرمی با فرهاد آییش تماس می‌گیرد که در موزه امام علی یک جشن خیریه است و این آقای بازیگر هم باید حضور داشته باشد. حالا اینکه فرهاد آییش از این تماس یهویی چقدر شاکی شده بگذریم بین خودشان بماند. خلاصه فرهاد آییش با این بهانه به همراه حمیدرضا نعیمی سوار بر موتور وسپایش می‌شود و به سمت موزه امام علی می‌آید که بر طبق عکس‌های موجود با اغماض می‌شود حدس زد آقای بازیگر سورپرایز شده‌ است.

حرف کم آمد کار به توصیف خانه فرهاد آییش کشیده شد

یکی از مهمان‌های ویژه این جشن خانم گوهر خیر اندیش بود که قطعا با این حال و وضعیت پا، آقای بازیگر راضی به زحمت ایشان نبودند که گویا خود خانم خیراندیش هم راضی به زحمت نبودند چون وقتی مجری برنامه دعوت کردند پشت تریبون حاضر شوند، شگفت زده شدند و گفتند من فکر کردم فقط باید حضور داشته باشم و نیازی به حرف زدن نیست. اما انگار این شگفت زدگی تصنعی نبود چون خانم خیراندیش حرفی برای گفتن پیدا نکرد و از دست پخت خوب آقای آییش تعریف کرد و از اینکه چقدر خانه آنها با سلیقه چیده شده است و عشق در آن موج می‌زند. گوهر خیراندیش حتی از وجود گربه‌ای که در خانه آقا و خانم بازیگر هست هم چشم پوشی نکرد و حضورش را برای همه شرح و بسط داد.

نعیمی تبلیغ کرد یا تبریک گفت؟
حمیدرضا نعیمی ظاهرا آمد بالای سن تا بگوید که چقدر خوشحال است از اینکه فرهاد آییش از آمریکا به ایران برگشته است و برای دومین بار با او همکاری می‌کند. هرچند خودش گفت قصد تبلیغ کردن ندارم اما انگار حمیدرضا نعیمی هم مثل خیلی از ما به چیزی که می‌گوید اعتقادی ندارد چون از وقتی که جمله «تبلیغ نمی‌خواهم کنم» را گفت، بلافاصله از نمایش جدیدش و نقش آفرینی فرهاد آییش در این نمایشنامه گفت که تا چه حد مخاطب را مبهوت خود خواهد کرد بعد به سالن نمایش و تاریخ اجرا اشاره کرد و در آخر هم صراحتا گفت حتما بلیت تهیه کنید و به دیدن این نمایش بیایید.
 
بازیگر خجالتی یا شکمو؟
آقای بازیگر به رسم برنامه آخرین نفر پشت تریبون حاضر شد. اما همین که دو جمله حرف زد کیک را آوردند و هرچقدر سعی کرد توجه‌اش به کیک پرت نشود موفق نشد و آخر حرف و تریبون را رها کرد و به سمت کیک رفت. البته خودش ادعا کرد که خیلی گشنه بوده‌ است حالا گشنه یا خجالتی فرقی ندارد چون حرف‌های فرهاد آییش از تشکر فراتر نرفت.

آییش از مراسم تولد بی خبر بود/ توصیفی از فضای خانه آییش و طهماسبی

بهتر است از اتفاق‌های آخر برنامه که فرهاد آییش با انگشت یک دل سیر کیک خورد هم چیزی نگوییم چون به گفته خودش و همسرش آدم خجالتی است و ممکن است خجالت زده شود.

گزارش: مهدا شادمان


مطالب مرتبط
نظر شما