سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۱۹
کد خبر: ۹۴۵۲۹
|
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۶
شانزدهمین شماره نشریه «ایست رسانه‌ای» را به یک موضوع جنجال‌برانگیز اختصاص داده است: قمار اینترنتی.
فرهنگ‌سرا+: قمار اینترنتی موضوعی است که در تازه‌ترین شماره نشریه «ایست رسانه‌ای» فرهنگ‌سرای رسانه و شبکه‌های اجتماعی به آن پرداخته شده است. در این نشریه نکاتی درباره این مسئله آورده شده که مهم‌ترین آنها حضور گسترده کاربران ایرانی است. جالب است بدانید هموطنان همیشه در صحنه، در سایت‌های قمار اینترنتی معمولاً در رده اول یا دوم هستند و حضور فعالی دارند. 

هر کاربر سایت‌های شرط‌بندی به طور میانگین ۱۵ دقیقه در این سایت‌ها وقت صرف می‌کند و در روز پنج بار به سایت سر می‌زند. تنها چیزی که ممکن است کاربران ایرانی را دچار مشکل کند، نداشتن کارت اعتباری بین‌المللی است که البته دشواری ندارد، موسساتی هستند که در ازای گرفتن پول، این کار را برای قماربازان وطنی انجام می‌دهند و اکانت می‌سازند. 

در نهایت به نظر می‌رسد با شناخت درست نسبت به پدیده نوظهور قمار اینترنتی، باید مواجهه درستی با آن داشته باشیم تا آسیب‌های آن را از بین ببریم. اطلاع دادن به پلیس فتا که حواسش به همه چیز هست و افزایش آگاهی نسبت به این مسئله که قمار اینترنتی یک جور جرم به حساب می‌آید، می‌تواند اولین قدم‌ها باشد. 

چطور به پلیس فتا گزارش بدهیم؟
بهترین کار این است که از طریق سایت پلیس فتا و دقیقا این لینک اقدام کنید. اینجا یک فرم پر می‌کنید تا نوع تخلف سایتی که می‌خواهید آن را به عنوان متخلف لو بدهید، مشخص شود. 

نشریه ایست رسانه‌ای را می‌توانید در کانال تلگرام فرهنگ‌سرای رسانه به نشانی www.telegram.me/f_resaneh مشاهده کنید و از خطرات قمار اینترنتی آگاه شوید. 

قمار اینترنتی و حضور پرشمار کاربران ایرانی

گزارش: محمد وفایی
برچسب ها: قمار اینترنتی
نظر شما