جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۰۵:۵۱
کد خبر: ۹۴۵۳۹
|
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۵
به مناسبت بزرگداشت روز جهانی صلح، انجمن حمایت از حقوق کودکان با همکاری فرهنگ‌سرای شفق همایش «صلح و گفت و گو» و نمایشگاه «نقاشی کودکان» را چهارشنبه ۲۹ شهریور ساعت ۱۶ برگزار می‌کند.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ این همایش با حضور حسن قاضی مرادی(نویسنده و پژوهشگر اجتماعی)، مینو مرتاضی لنگرودی(عضو مادران صلح ایران)، فرشید یزدانی(عضو هیئت مدیره انجمن) و نمایشگاه نقاشی کودکان و صلح برگزار می‌شود.
 
در بخش هنری این همایش، از دو تابلوی نقاشی کودکان خانه‌های کودک شوش و ناصرخسرو در کنار نقاشی‌های هنرمندان کودک و نوجوان فرهنگ‌سرای شفق به سرپرستی لیلا کعبی رونمایی می‌شود.

لیلا کعبی عضو قدیمی حمایت از حقوق کودکان بیش از ۱۸ سال به عنوان پایه گذار آموزش نقاشی براساس پیمان نامه جهانی حقوق کودکان از نگاه آنهاست که برای ترویج و آموزش پیمان نامه هر سال نمایشگاه های متعددی از نقاشی کودکان با همکاری  انجمن حمایت از حقوق کودکان برگزار می‌کند.
 
وی در شرح این آثار گفت: نمایشگاه یک روزه با نام «صلح جهانی شایسته کودکان» شامل تابلوهای، نقاشی-صلح از نگاه کودکان ۴ تا ۸ سال و نوجوانان ۹ تا ۱۱ سال با هنر چیدمان و در ابعاد متفاوت برای بازدید به نمایش گذاشته می شود و تکنیک به کاررفته آثار پاستل و اغلب گواش بر روی بوم است، نقاشی بچه ها بیشتر نزدیک به سبک اکسپرسیونیسم و انتزاعی است و پیش بینی می شود 60 اثر نقاشی در زمینه -صلح در این همایش شرکت کنند همچنین در این آثار مفهومی به پیشنهاد بچه ها، ماده 3 پیمان نامه یعنی رعایت منافع عالیه ی کودکان، محور اصلی نمایشگاه صلح جهانی شایسته کودکان است.

 کعبی در ادامه گفت: هدف از برگزاری این نمایشگاه آشنایی و تمرین کودکان با مفاهیم ساده صلح و دوستی در زندگی روزانه آنهاست و از آنجایی که صلح یک مفهوم سخت و بسیار جدی از دیدگاه های اجتماعی و فرهنگی است. اما درک آن دور از دسترس نیست و به زبان ساده تر می توان صلح را در زندگی روزانه ی بچه ها آموزش داد، فراموش نکنیم دنیای پیرامون آن ها در عین سادگی سرشکار از ناشناخته ها و پرسشهای عادی و غیرعادی است و مرتب در تلاش دریافت پاسخ از بزرگسالان و کشف خود هستند.

وی تاکید کرد : تمرین صلح و دوستی در دنیای بدون خشونت برای کودکان زمانی تحقق می یابد که آنها از حمایت و پشتیبانی همه جانبه خانواده مستحکم در کنار نهادها و مراکز فرهنگی و اجتماعی برخوردار باشند و مهم تر از آن تعداد قابل توجهی از کودکان و نوجوانان بدون حمایت والدین به زندگی خود ادامه می دهند، کودکان بد سرپرست، کار و خیابان و یا کودکان پناه جو.
 
نهادها، موسسات خدماتی و خانواده‌ها با حمایت و احترام به کودکان و نوجوانان قادر خواهند بود بستر مناسبی را با ایجاد محیطی امن، باثبات و فضایی آکنده از شادی، محبت و تفاهم برای رشد و پیشرفت برای همه کودکان فراهم سازند، پس بیاییم با اقدام‌های ویژه‌ای از جمله چنین اقداماتی  در حمایت از این کودکان توانایی‌هایشان را در حمایت از خویشتن تقویت کنیم.
 
علاقه‌مندان برای حضور در برنامه یاد شده می توانند به فرهنگ‌سرای شفق واقع در خیابان سیدجمال‌الدین اسدآبادی(یوسف آباد)، خیابان 21 بوستان شفق مراجعه کنند.
نظر شما