جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۱۷
کد خبر: ۹۴۵۸۵
|
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۱
در موزه عکسخانه شهر و نگارخانه لاله برپا می‌شود
نگارخانه لاله و موزه عکسخانه شهر در اقدامی مشترک و هم‌زمان نمایشگاهی از عکس‌های تاریخی مرتبط با محرم را با عنوان «سوگواران» برگزار می‌کنند.
نمایشگاه عکس‌های تاریخی «سوگواران» در موزه عکسخانه شهر و نگارخانه لالهبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ نمایشگاه عکس «سوگواران» در دو بخش، شامل ۳۲ تصویر با چیدمانی تازه در نگارخانه لاله و بخش دیگر شامل ۲۳ تصویر درموزه عکسخانه شهر برگزار می‌شود.
 
این مجموعه‌ها و اسناد تصویری روایتگر دوران گذشته و ارادت مردمان ایران زمین به امام سوم شیعیان است که این موضوع همیشه در طول تاریخ ساری و جاری بوده است. با این تصاویر در تاریخ سفر می‌کنیم و با تجربیات زیسته پیشینیان آشنا می‌شویم. امید است که این رویداد زمینه‌ای برای توجه به مسائل تاریخی، مردم‌نگاری و جامعه‌شناسی فراهم آورد.

یکی از ویژگی‌های برجسته عکس‌های تاریخی، ثبت وقایع و سندی برای شناخت و بررسی دوران گذشته است. از آغازِ ورود عکاسی به ایران در دوره قاجار به تدریج برخی از عکاسان توانستند رفتارها و آیین‌های جمعی مردم را ثبت کنند. یکی از این آیین‌ها، سوگواری برای امام حسین(ع) است. تصاویر زیادی از آیین‌های سوگواری در عصر قاجار و پس از آن به جای مانده است. در این مجموعه برگزیده‌هایی از چندین دوره تاریخی و تصاویری از هیات‌های عزاداری، تکیه‌ها، دسته‌های سینه‌زنی و آیین تعزیه انتخاب شده است.
 
آیین گشایش نمایشگاه روز دوشنبه ۳ مهر ماه ساعت ۱۶ تا ۱۹، هم‌زمان در موزه عکسخانه شهر و نگارخانه لاله برگزار خواهد شد. 
 
علاقه‌مندان می‌توانند از تاریخ ۴ مهرماه تا ۹ آبان ماه(به غیر از روزهای تعطیل) برای بازدید از نمایشگاه به این دو مرکز مراجعه کنند.
 
موزه عکسخانه شهر در میدان هفت تیر، خیابان بهارشیراز، میدان بهارشیراز، ضلع جنوب غربی واقع است و ساعت بازدید ۹ تا ۱۳ و ۱۴ تا ۱۷ و پنج‌شنبه ۹ تا ۱۳ است.
 
نگارخانه لاله نیز در خیابان دکتر فاطمی، ضلع شمال بوستان لاله، جنب هتل لاله قرار دارد و ساعت بازدید از این نگارخانه ساعت ۹ تا ۱۳ و ۱۴ تا ۱۹ است.

نظر شما