جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۴۸
کد خبر: ۹۴۶۴۱
|
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۶
به همت فرهنگ‌سرای مهر و در دهه دوم ماه محرم برگزار می‌شود:
همزمان با فرا رسیدن دهه دوم ماه محرم، گروه تعزیه‌خوانی «شهید فلاحی» به مدت ۵ شب به اجرای مراسم در جوار شهدا گمنام واقع در بوستان ۲۲ بهمن می‌پردازد.
اجرای مراسم تعزیه‌خوانی در جوار شهدا گمنام
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ تعزیه به‌ عنوان‌ گونه‌ای از هنرهای نمایشی در میان ایرانیان محبوبیت بسیاری دارد. این هنر آیینی كه عزاداری و حماسه كربلا را دنبال می‌كند هر سال در ایام ماه محرم به شیوه‌ای فاخر اجرا می‌شود. بیان احوال و مصایب خاندان حضرت امام حسین(ع) و بازگویی واقعه غم انگیز دشت کربلا، از اهداف مهم اجرای این مراسم است. اجرای مراسم تعزیه‌خوانی در جوار شهدا گمنام به همان سبک سنتی و قدیمی مراسم تعزیه و به صورت میدانی و با مشارکت شهرداری منطقه ۱۹ در محله خانی آبادنو برپا می‌شود.

این مراسم با عنوان از مدینه تا مدینه به سرپرستی بیژن معینیان اجرا می‌شود. برنامه‌های این ۵ شب تعزیه به ترتیب عبارتند از مجالس تعزیه شهادت حضرت مسلم، شهادت حضرت علی اکبر(ع)، شهادت حضرت عباس(ع)، شهادت امام حسین(ع)، غارت خیمه‌ها، بازار شام و رسوایی یزید.

این مراسم از ۱۰ مهرماه آغاز و تا ۱۴ این ماه ادامه دارد.
 
شهروندان برای دیدن این تعزیه می‌توانند بعد از اقامه نماز مغرب و عشا به بوستان ۲۲ بهمن واقع در خانی‌آباد نو، خیابان شهرداری مراجعه کرده و یا برای كسب اطلاعات بيشتر با شماره‌ تلفن‌: ۵۵۰۳۳۹۰۰ تماس بگيرند.

نظر شما