پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۶:۵۸
کد خبر: ۹۴۶۴۷
|
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۸
مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۵ با برپایی تکیه کتیبه‌های حسینی همزمان با دهه اول محرم در میدان امام حسین(ع)، میزبان عاشقان و دلسوختگان سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) است.
برپایی «تکیه کتیبه‌های حسینی» در میدان امام حسین(ع)به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، برپایی تکیه کتیبه‌های حسینی از جمله برنامه‌های آئینی مدیریت فرهنگی هنری منطقه پنج در راستای اجرای ویژه برنامه های جلوه سوگ سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به مناسبت دهه اول ماه محرم است که همزمان با ایام سوگواری سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) تا ۱۱ مهرماه از ساعت ۱۷ تا ۲۱ در میدان امام حسین(ع)، در حال اجراست.

از بخش های مهم این برنامه که با هدف گسترش فرهنگ عاشورایی و آشنایی نسل جوان با فلسفه این قیام بزرگ برگزار می شود، کتیبه دوزی با موضوع محرم و امام حسین(ع) است که با هنرمندی «حبیب فانی» از کتیبه دوزان نام آشنای کشور به اجرا در می‌آید.

همچنین کارگاه نقاشی از وقایع عاشورا توسط «سعید رحمتی» از هنرمندان چیره دست کشور در این رشته با تکنیک سیاه قلم و مداد رنگی و اجرای کارگاه هنری خوشنویسی با موضوع احادیث امام حسین(ع) توسط «عباس صادقی» از هنرمندان ممتاز خوشنویس کشورمان از دیگر بخش های کتیبه های حسینی است.

در بخش دیگر از تکیه کتیبه‌های حسینی، نمایشگاه هنری و مفهومی «خورشید و نی» به نمایش گذاشته شده است.

علاقه‌مندان برای بازدید از این تکیه و دیگر تکیه های فعال در میدان امام حسین (ع) می توانند به فرهنگ‌سرای عترت واقع در این میدان مراجعه کنند.
نظر شما