جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۰۷:۰۹
کد خبر: ۹۴۶۶۳
|
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۴
مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۲۱ دوره‌های آموزشی مهارت‌های زندگی را برای کارمندان کارخانه‌ها و شرکت‌های تولیدی برگزار می‌کند.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، سید احمد موسوی مدیر فرهنگی هنری منطقه ۲۱ و رییس فرهنگ‌سرای تهرانسر با ابراز رضایت از برگزاری دوره‌های آموزشی مهارت‌های زندگی در منطقه ۲۱ برای کارکنان کارخانه‌های بزرگ تولیدی ابراز داشت: در منطقه ۲۱ بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ واحد خرد و کلان تولیدی و پیرو آن جمعیت کثیری از شهروندان و خانواده‌های آن‌ها در رده‌های گوناگون شغلی اعم از مدیریتی، سرپرستی، کارگری و خدمات مشغول هستند. از سال ۱۳۹۴ تصمیم بر آن شد که با تلاش‌های فراوان ضمن برقراری ارتباطی دوسویه و جلب اعتماد مدیران کارخانه‌های بزرگ تولیدی از این فرصت حداکثر بهره‌برداری صورت بگیرد.
 
موسوی ادامه داد: با یاری خدا و تلاش همکاران منطقه پس از مشخص شدن نیازهای آموزشی واحدهای تولیدی دوره‌های مهارت‌های زندگی در شرکت‌های خودرو سازی ایران خودرو، سایپا و رامک خودرو در سال گذشته و در قالب ۶۸ همایش گروهی و با حضور ۲۱ کارشناس در ظرف ۱۳۶ ساعت آموزشی برگزار شد.
 
آموزش مهارت‌های زندگی برای کارکنان کارخانه‌ها و شرکت‌های تولیدی

رییس فرهنگسرای تهرانسر درباره ادامه برگزاری این نشست‌ها در سال ۹۶ بیان کرد: از ابتدای امسال در جلسات متعدد و مشترکی‌ که با مدیران منابع انسانی و روابط عمومی و انجمن‌های اسلامی کارخانجات برگزار شد، بررسی کاملی نسبت به ارزشیابی و اثر بخشی دوره‌های سال ۹۵ اتفاق افتاد که در پی آن سر فصل‌های جدید دوره‌های سال ۹۶ از سوی کارخانجاتی مانند سایپا، پارس خودرو و ایران خودرو مطرح شده و توافقات مالی صورت پذیرفت که نتیجه آن برگزاری کارگاه‌های آموزشی با عناوینی مانند: کنترل خشم، شیوه‌های حل مسئله، فرزندپروری، خانواده و ایجاد نظم و قانون، همسران و پدیده طلاق عاطفی و ... بود که از بیست و هفتم شهریورماه  آغاز شد.
 
وی افزود: شرکت ایران خودرو تمامی دوره‌های آموزش عمومی در حوزه خانواده پایدار را در سال ۹۶ برای تمامی کارکنان خود به مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۲۱ محول کرده است که خوشبختانه باوجود مشکلات اخذ مجوزهای سازمانی و عقد تفاهم نامه‌ها دوره های درخواستی در قالب ۴۸ کارگاه فشرده و با موضوعاتی در حوزه مهارت‌های فردی، مهارت‌های بین فردی و تشکیل و تحکیم نهاد خانواده و ... از دوم مهر ماه امسال برگزار شده است. تاکنون دوره‌های آموزشی برای کارخانه‌های ایران خودرو و پارس خودرو آغاز شده و این دوره‌ها برای شرکت سایپا نیز در فصل‌های آینده برگزار می‌شود.
 
موسوی در معرفی استادان این دوره‌های آموزشی توضیح داد: در برگزاری این همایش‌ها از استادانی بهره برده‌ایم که در تراز بالایی از تخصص خود هستند که شاید دسترسی به آنها و هماهنگی برای تدریس بسیار مشکل و حتی در برخی موارد به دلیل شرایط خاص محل برگزاری همایش‌ها، زمان و مخاطبان ناهمگون غیر ممکن به نظر می‌رسید که با تلاش‌های فراوان و مستمر همکاران آموزش و معاونت آفرینش و اجرا بهره‌گیری از این استادان محقق شد. در حال حاضر از همکاری استادانی مانند دکتر حسین پور شهریار، دکتر امیر مهرداد خسروی، دکتر حسین اقبالی نسب، دکتر خوش کنش، دکتر محمود برجعلی در این دوره‌ها بهره برده‌ایم.

وی در پایان بیان کرد: امیدواریم بتوانیم در آینده‌ای نه چندان دور نسبت به تحت پوشش قراردادن تمامی مراکز تولیدی و کارکنان زحمتکش آنها گامی موثر برداریم. اکنون که در حال برگزاری خانه‌های مشاوره صنعت و آموزش مهارت‌های زندگی به شهروندان شاغل در عرصه صنعت هستیم، شاهد آن باشیم که در سال‌های آتی هر کارگاه و واحد تولیدی چنین دوره‌هایی را داشته باشد و تاثیرات حاصل از آن را در زندگی ایشان ببینیم.
نظر شما