جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۰۱:۵۷
کد خبر: ۹۴۶۶۸
|
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۲
در قالب برنامه «منشور معنوی انقلاب اسلامی» انجام شد
مراسم قرائت وصیت‌نامه شهید سید محمود ابوترابی در برنامه «منشور معنوی انقلاب اسلامی» در مسجد صاحب‌الزمان (عج) منطقه ۱۴ برگزار شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، همزمان با سومین روز از هفته دفاع مقدس، در ویژه‌برنامه «منشور معنوی انقلاب اسلامی»، وصیت‌نامه شهید سید محمود ابوترابی در مسجد صاحب‌الزمان (عج) در حضور خانواده شهید، مسئولان محلی و نمازگزاران و شهروندان منطقه ۱۴ خوانده شد.

در بخشی از وصیت‌نامه شهید آمده است: «مبادا چون مردم کوفه از دور امام بزرگوار پراکنده شوید و او را تنها گذارید که در این صورت قلب امام (عج) را به درد می‌آورید و خدا بر شما غضب کند» و در بخشی دیگر آمده است: «مواظب حجاب دخترانتان باشید، که از خون من و دیگر شهیدان با ارزش‌تر است، به خدا اگر می‌دانستم که با کشته شدن من و ریخته شدن خونم زنان حجابشان را حفظ می‌کنند از خدا هزاران جان می‌خواستم که در راهش فدا کنم.»

حجت‌الاسلام اسکندری در ادامه با اشاره به نقش شهدا در پیروزی در جنگ تحمیلی و جایگاه خانواده آنان در جامعه امروزی گفت: همه باید از این خانواده‌های بزرگوار در مسیر زندگی الگو بگیریم و نقش خانواده شهدا در جامعه سترگ و قابل ستایش است.

وی ادامه داد: شهدا تربیت‌یافتگان دامان پدران و مادرانی هستند که حاضر شدند برای احیای دین اسلام، عزیزترین‌های خود را فدا کنند و ما مسئولان وظیفه و تکلیف داریم که در راستای حفظ دستاوردهای انقلاب و شهدا کوشا باشیم.

امام جماعت مسجد صاحب‌الزمان (عج) در پایان افزود: مسئولان فرهنگی وصیت‌نامه شهدا را مطالعه و در جامعه پیاده کنند، در حال حاضر بر روی دیوارها عکس شهدا را می‌بینیم و باید سعی کنیم که کلام و سیره عملی شهدا را نیز به نظر مردم برسانیم که چراغ راه آیندگان قرار گیرد و همه ما در قبال این موضوع باید احساس مسئولیت کنیم.

در پایان این مراسم، لوح تکریم مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۱۴ برای خانواده شهید سید محمود ابوترابی به همراه هدیه‌ای به رسم یادبود توسط امام جماعت مسجد صاحب‌الزمان (عج) به پدر شهید اهدا شد.

سید محمود ابوترابی متولد بهمن ماه سال ۱۳۴۶ در سن ۱۶ سالگی در عملیات والفجر در شهرستان سردشت به شهادت رسید و پیکر مطهرش در قطعه ۵۰  بهشت زهرا (س) به خاک سپرده شده است.
نظر شما