سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۹:۳۰
کد خبر: ۹۴۶۷۱
|
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۶
به مناسبت هفته دفاع مقدس و همزمان با شب هشتم ماه محرم تجمع هیئات عزاداری و هم عهدان شهدا پنج‌شنبه ششم مهرماه در گلزار شهدای بهشت زهرا(س) برگزار می‌شود.
تجمع بزرگ هم عهدان شهدا در گلزار شهدای بهشت زهرا(س)به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، محمد سعادت ضمن تسلیت ایام سوگواری ابا عبدالله الحسین(ع) و گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس گفت: برگزاری پرشور مراسم تجمع هم عهدان شهدا و دسته جات عزاداری و هیئات مذهبی در شب هشتم محرم حسینی نماد تجدید بیعت با شهدا و علی اکبرهای امام خمینی(ره) است.
 
رئیس فرهنگ‌سرای رضوان افزود: بندگی و عبودیت، مهم‌ترین پیام عاشورا است و توفیق برنامه‌های مذهبی، بدون پشتوانه‌های مردمی ممکن نیست و لازمه این حرکت پرشور همراهی و همکاری همه هیئات مذهبی برای هرچه باشکوه‌تر برگزار شدن این مراسم است.
 
دبیر ستاد هم عهدی با شهدا ادامه داد: این مراسم روز پنج‌شنبه ۶ مهر ماه از ساعت ۱۶ با مارش نظامی ارتش جمهوری اسلامی ایران به مناسبت هفته دفاع مقدس آغاز و پس از آن قرائت قرآن، سخنرانی، روایتگری شهدا و مداحی ادامه دارد و عزاداران حسینی در سوگ شهادت حضرت سید الشهداء(ع) و یارانش عزاداری می‌کنند.
 
سعادت با اشاره به تجلیل از خانواده شهدا در این مراسم گفت: از خانواده ۴۰ شهید دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم که در طول سال در برنامه به تماشای سرو با آنها دیدار داشته‌ایم دعوت کرده تا توسط هم عهدان شهدا از آنان تجلیل شود.
 
وی در پایان گفت: ساعت برگزاری مراسم به گونه‌ای دیده شده تا پس از پایان مراسم سوگواران و عزاداران در برنامه هیئات خود در محله‌ها و منطقه‌ها حضور یابند، از تمامی آحاد مردم جهت هرچه باشکوه‌تر این مراسم دعوت می‌کنیم.

علاقه‌مندان برای شرکت در این مراسم می‌توانند به بهشت زهرا(س)، گلزار مطهر شهدا، بین قطعات ۴۰ و ۴۴، خیمه بزرگ نمایشگاه چهل‌چراغ مراجعه کنند.
نظر شما