جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۳۷
کد خبر: ۹۴۷۰۰
|
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۲
ویژه برنامه‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در روزهای تاسوعا و عاشورا در میدان امام حسین (ع) اعلام شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، همزمان با فرا رسیدن روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی، در قالب ویژه‌برنامه «جلوه سوگ»، مراسم سوگواری و مرثیه‌سرایی در میدان امام حسین (ع) برپا خواهد شد.

در روز تاسوعا از ساعت ۱۰ صبح مرثیه‌خوانی و سخنرانی حجت‌الاسلام سید محمدحسن ابوترابی، نماینده پیشین مجلس و استقبال از دسته‌های عزاداری در میدان امام حسین (ع) پیش‌بینی شده است. دسته بوشهری‌ها هم با دمام و سنج به عزاداری به شیوه خاص بوشهری می‌پردازند. در نهایت برنامه روز تاسوعا با اقامه نماز ظهر در میدان به پایان می‌رسد و شب عاشورا در کنار غرفه‌های گوناگون «جلوه سوگ»، تعزیه‌خوانی برپا خواهد شد.

همچنین در روز عاشورا برنامه‌ها از ساعت ۱۰ صبح با مرثیه‌خوانی و استقبال از هیئات آغاز می‌شود و تا ظهر ادامه دارد. بعد از نماز ظهر مقتل خوانی انجام می‌شود و پس از آن دسته‌های عزاداری به داخل میدان می‌آیند. از ساعت ۳ بعدازظهر هم برنامه خیمه سوزان در میدان امام حسین (ع) آغاز می‌شود و تا غروب ادامه دارد. پس از اذان مغرب برنامه شام غریبان اجرا می‌شود و استقبال از هیئات مذهبی هم ادامه دارد. 

در روزهای تاسوعا و عاشورا مداحانی مانند حاج نریمان پناهی، حاج علی مهدوی نژاد، حاج محمود تاری و... در میدان امام حسین (ع) به مرثیه‌سرایی و ذکر مصیبت می‌پردازند.

نظر شما