جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۰۵:۲۹
کد خبر: ۹۴۷۴۴
|
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۷
حمزه ای در نشست پاتوق فیلم کوتاه و ویدیویی رسانه:
کارگردان فیلم«حبیب آقا» در نشست نقد و بررسی این فیلم گفت: قصه خوب در هر رسانه‌ای، نتیجه خواهد گرفت و مورد استقبال قرار می‌گیرد. البته تلویزیون فضای بیشتری برای تولید و پخش دارد و در عین حال خط قرمزهایی وجود دارد که به نظرم با همه این ها کارگردان می‌تواند آنچه می‌خواهد را اجرایی کند.
قصه خوب در هر رسانه‌ای مورد استقبال قرار می‌گیردبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، اولین نشست پاتوق فیلم کوتاه و ویدیویی رسانه با نمایش و نقد فیلم«حبیب آقا» با حضور محمد حمزه‌ای کارگردان فیلم، سجاد افشاریان بازیگر و محمدرضا مقدسیان سه‌شنبه ۱۱ مهر در فرهنگ‌سرای رسانه و شبکه‌های اجتماعی برگزار شد.

در این نشست تفاوت‌ها و ویژگی‌های فیلم‌های بلند تلویزیونی و ویدیویی در مقایسه با آثار سینمایی از نظر هزینه، مدت زمان تولید، نوع بازیگران و محدودیت ها و خط قرمزها نقد و بررسی شد.

حمزه‌ای در رابطه با ویژگی‌ها و تفاوت فیلم‌های خود گفت: در آثار قبل از ساخت «حبیب آقا» بیشتر فیلم‌هایم زن محور بود اما در این فیلم یک مرد سوژه اصلی‌ام بود. این فیلم به نوعی ادای دین‌ام به پدر مرحوم‌ام بود. در این فیلم به دنبال این بودم این حس را منتقل کنم که پدرها در هر موقعیتی پدر هستند و می‌توانند مانند یک کوه عشق باشند.

وی تصریح کرد: ما در دوران رکود تلویزیون ایده این فیلم را مطرح کردیم و مورد تمجید و تایید مدیران شبکه قرار گرفت. تلویزیون در آثار انتظار استفاده از بازیگران چهره و شناخته شده برای مردم را دارد اما در این فیلم من قاعده برعکس کردم و نقش های اصلی را به بازیگران تئاتر سپردم و برای دیگر نقش ها از بازیگران تلویزیونی و سینمایی استفاده کردم، گرچه در روزهای ابتدایی تولید این مورد با مخالفت مدیران روبه‌رو شد.

این کارگردان سینما و تلویزیون در پاسخ به این موضوع که بعضی سوژه ها به دلیل برخی شرایط سینما در تلویزیون موفق‌تر هستند و بهتر مورد حمایت قرار می‌گیرند، گفت: از نظر من تفاوتی وجود ندارد و قصه خوب در هر رسانه‌ای، نتیجه خواهد گرفت و مورد استقبال قرار می گیرد. البته تلویزیون فضای بیشتری برای تولید و پخش دارد و در عین حال خط قرمزهایی وجود دارد که به نظرم با همه این‌ها کارگردان می‌تواند آنچه می‌خواهد را اجرایی کند.

سجاد افشاریان بازیگر فیلم «حبیب آقا» گفت؛ تلویزیون رسانه تاثیرگذاری است اما رسانه ملی امروز این گونه نیست و افراد تصمیم گیرنده در این رسانه، افراد به روز نیستند و با قابلیت‌های رسانه و تاثیرگذاری بسیار آن چندان آشنا نیستند.

وی افزود: در فیلم «حبیب آقا» عوامل تلویزیون امید چندانی به تولید فیلم نداشتند و همراه تولید آن نبودند اما بعدها در جشنواره و بازار فیلم دیدم این اثر به عنوان یکی از آثار مهم تلویزیون معرفی می شد. ساز و کارهای تلویزیون در این سال ها معیوب است و ازنظر مالی هم مشکلاتی بسیاری وجود دارد و از سویی دیگر اگر مردم رسانه به صحت و صداقت نشناسند، اعتماد کم رنگ می شود.

نشست پاتوق فیلم کوتاه و ویدیویی رسانه با هدف شناسایی و گردآوری آثار سینمایی کوتاه و ویدیویی، ایجاد فضای تعامل و گفتگو میان جوانان فعال در حوزه سینمای کوتاه و ویدیویی، ایجاد فضایی برای حضور بزرگان سینما و جوان‌ترها در کنار یکدیگر و هم‌افزایی برای رسیدن به شرایط سینمایی بهتر در فرهنگ‌سرای رسانه و شبکه‌های اجتماعی برگزار می‌شود.

در این نشست ها علاوه بر نمایش فیلم کوتا یا ویدیویی، اثر با حضور کارشناسان و منتقدان سینمایی و عوامل فیلم  نقد و بررسی خواهد شد.
نظر شما