پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۴۲
کد خبر: ۹۴۷۵۳
|
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۲
فرهنگ‌سرای انقلاب اسلامی و موسسه صبح قریب برگزار می‌کنند
سومین نشست «رصد صبح» با نقد و بررسی مجموعه داستان کوتاه «عطر عربی» با موضوع مدافعان حرم به انتخاب مرحوم فیروز زنوزی جلالی در فرهنگ‌سرای انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، فرهنگ‌سرای انقلاب اسلامی سومین نشست «رصد صبح» را روز شنبه ۱۵ مهر ماه ساعت ۱۶ با نقد و بررسی مجموعه داستان کوتاه «عطر عربی» با موضوع مدافعان حرم به انتخاب مرحوم فیروز زنوزی جلالی برگزار می‌کند. در این برنامه کارشناسان و منتقدان ادبی مانند مصطفی جمشیدی، علی‌محمد مؤدب، علی‌اصغر عزتی پاک با اجرای میلاد عرفان پور حضور خواهند داشت و به نقد و بررسی این اثر می‌پردازند. 

«عطر عربی» شامل ۱۴ داستان کوتاه به انتخاب زنده‌یاد فیروز زنوزی جلالی است که در ۲۲۸ صفحه منتشر شده است. نویسندگان در این داستان‌ها به زندگی مدافعان حرم در میدان جنگ و بیرون از میدان می‌پردازند. چگونگی حضور در میدان جنگ، مسائل سیاسی، اجتماعی و فرهنگی پیرامون این دفاع مقدس، تاثیرات حضور در جنگ بر زندگی خانواده‌های رزمندگان مدافع حرم، مسائل محور مقاومت و به طور کلی زندگی و زمانه مدافعان حرم درون‌مایه اصلی این داستان‌هاست. 

این کتاب آخرین یادگار فیروز زنوزی جلالی، نویسنده نامدار تازه گذشته برای ادبیات داستانی ایران است. این مجموعه را این نویسنده برجسته دو ماه پیش از فوت، در مقام دبیر مجموعه بازخوانی و تأیید کرد و برای چاپ به انتشارات شهرستان ادب سپرد.

سومین نشست «رصد صبح» با همکاری بنیاد فرهنگی صبح قریب و فرهنگ‌سرای انقلاب اسلامی ساعت ۱۶ شنبه ۱۵ مهر در سالن سپیده فرهنگ‌سرای انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره تلفن ۵۵۴۰۸۶۶۸ تماس بگیرند. فرهنگ‌سرای انقلاب اسلامی در بزرگراه شهید نواب صفوی، تقاطع پل کمیل، ابتدای کمیل شرقی واقع شده است.
نظر شما