جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۹:۰۶
کد خبر: ۹۴۷۶۸
|
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۵
در فرهنگ‌سرای اندیشه برگزار می‌شود؛
به مناسبت روز جهانی کودک نشست اندیشه و قلم در رمان «شازده کوچولو» اثر نویسنده فرانسوی، آنتوان دو سنت اگزوپری، یکشنبه ۱۶ مهر در فرهنگ‌سرای اندیشه نقد و بررسی می‌شود.
اندیشه‌نگاری ادبی در رمان «شازده کوچولو»به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، در پانزدهمین نشست اندیشه و قلم، رمان «شازده کوچولو» اثر نویسنده فرانسوی، آنتوان دو سنت اگزوپری با حضور امیرعلی نجومیان نويسنده، نظريه‌پرداز و مترجم در فرهنگ‌سرای اندیشه یکشنبه ۱۶ مهر نقد و بررسی می‌شود.

«شازده کوچولو» رمانی است که  به بیش از ۲۵۰ زبان و گویش ترجمه شده و با فروش بیش از ۲۰۰ میلیون نسخه، یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های تاریخ است. در این داستان سنت اگزوپری به شیوه‌ای سوررئالیستی به بیان فلسفه خود از دوست داشتن و عشق و هستی می‌پردازد.

طی این داستان سنت اگزوپری از دیدگاه یک کودک، که از سیارکی به نام ب۶۱۲ آمده، پرسشگر سؤالات بسیاری از آدم‌ها و کارهایشان است.

در این داستان شخصیت قهرمان ، خلبانی بی‌نام است که، پس از فرود در بیابان با پسر کوچکی آشنا می‌شود. پسرک به خلبان می‌گوید که از اخترکی دوردست می‌آید و آنقدر آنجا زندگی کرده که روزی تصمیم می‌گیرد برای اکتشاف اخترک‌های دیگر خانه را ترک کند....

این نشست روز یکشنبه ۱۶ مهرماه ساعت ۱۶ در فرهنگ‌سرای اندیشه برگزار می‌شود و حضور برای عموم آزاد است.

علاقه‌مندان برای شرکت در این برنامه می‌توانند به خیابان شریعتی، نرسیده به پل سیدخندان، بوستان اندیشه، فرهنگ‌سرای اندیشه مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 88765509 تماس بگیرند.

نظر شما