چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۰۲:۴۷
کد خبر: ۹۴۷۷۱
|
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۰
مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۸ با اعلام برگزاری گردهمایی فرهیختگان کتابخوان در کتابخانه قائم (عج) از اجرای ۱۲ برنامه حوزه کتاب و کتابخوانی در بسته پاییزی این مراکز و تبدیل این منطقه در جنوب غرب پایتخت به کانون ترویج فرهنگ مطالعه خبر داد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، حامد طراحی مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۸ و رییس فرهنگ‌سرای خاتم از اجرای ۱۲ ویژه‌برنامه حوزه کتاب و کتابخوانی در این منطقه خبر داد و گفت: علاوه بر برنامه‌ها و کلاس‌های ثابت مراکز فرهنگی و کتابخانه‌های منطقه، ده‌ها ویژه‌برنامه در فصل پاییز برای اقشار مختلف اجرا می‌شود که شاخص‌ترین آنها ۱۲ برنامه خاص و متفاوت برای علاقه‌مندان به حوزه کتاب و کتابخوانی است.

رییس فرهنگسرای خاتم (ص) با اشاره به رویکرد ویژه و تخصصی مراکز فرهنگی هنری منطقه ۱۸ به حوزه کتابخوانی اظهار کرد: کتابخانه قائم (عج) ویژه‌برنامه گردهمایی فرهیختگان کتابخوان را با هدف تبادل و هم‌افزایی تجربیات اهالی کتاب در حوزه کتابخوانی در روز ۲۳ مهر، برنامه کتابگردی را در روز ۳۰ مهر در قالب برنامه گردشگری باغ کتاب تهران، نشست‌های عصرانه با کتاب و آشنایی با دنیای نویسندگی را پنجشنبه‌ها ساعت ۱۵ تا ۱۷ و برنامه آموزشی و مشاوره‌ای کلینیک کتاب و کتابسازی را به صورت مستمر در فصل پاییز برای کودکان و نوجوانان برگزار می‌کند.

وی افزود: کتابخانه استاد حکیمی فرهنگ‌سرای خاتم (ص) نیز با برنامه «بر بال‌های خیال» ویژه آشنایی کودکان و نوجوانان با قصه‌گویی در روزهای شنبه هر هفته و نشست‌های کارگاهی همنشینی با یار مهربان ویژه دورخوانی و معرفی کتاب در روزهای پنجشنبه میزبان علاقه‌مندان است. این کتابخانه همچنین ویژه‌برنامه نذر کتاب را در قالب اهدای کتاب توسط کتابخانه‌های مناطق شمالی تهران به کتابخانه‌های جنوب پایتخت اجرا می‌کند.

وی ادامه داد: باشگاه کتابخوانی کتابخانه فجر نیز با برنامه‌های متنوع هر پنجشنبه پذیرای علاقه‌مندان است و پاتوق کتاب نیز با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و آشناسازی مخاطبان با داستان‌نویسی پنجشنبه‌ها از ساعت ۹ تا ۱۰:۳۰ توسط کانون ادبی کتابخانه فجر برگزار می‌شود.

طراحی گفت: کتابخانه بوستان نرگس برنامه زنگ مطالعه را با هدف آشنایی مخاطبان با روش‌های نوین مطالعه به صورت ماهانه برگزار می‌کند و کتابخانه ۱۵ خرداد نیز هر سه‌شنبه در باشگاه کتابخوانی و برنامه قصه‌گویی زیر گنبد کبود میزبان کودکان و نوجوانان است.

علاقه‌مندان برای آشنایی بیشتر با مراکز فرهنگی هنری منطقه ۱۸ و دریافت اطلاعات بیشتر از جزییات برنامه‌های پاییزی می‌توانند به نشانی  اینترنتی http://khatam.farhangsara.ir/ مراجعه کنند.
نظر شما