جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۶:۱۰
کد خبر: ۹۴۷۷۶
|
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۹
خانه کودک فرهنگ‌سرای خاوران به مناسبت روز جهانی کودک و ماه محرم ویژه برنامه‌ «کودکان عاشورایی» را با حضور محمود صلاحی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار می‌کند.
روایت واقعه کربلا برای کودکان در «کودکان عاشورایی»به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، رضا دوستعلی رئیس فرهنگ‌سرای خاوران با اشاره به برگزاری ویژه برنامه «کودکان عاشورایی» به مناسبت روز جهانی کودک و ماه محرم گفت: یكی از جلوه‏ های باشكوه حركت كاروان امام حسین علیه‏ السلام، حضور كودكان همراه امام حسین علیه‏ السلام و خاندان مكرم ایشان است، این حضور شورانگیز به شكوه حركت امام حسین علیه‏ السلام رنگ و بوی خاصی بخشید.

وی ادامه داد: در حماسه كربلا هر یک از رادمردان و شیرزنان عاشورا به سهم خود بر اعتلا و سربلندی این حماسه افزودند اما كربلا از حماسه كودكانی كه در این سفر جاودانه، هم پای ایثارگران و جانبازان عاشورا چكامه حضور سرودند خاطره ای فراموش ناشدنی بر سینه دارد.

دوستعلی بیان کرد: کودکان خانه کودک فرهنگ‌سرای خاوران روز یکشنبه ۱۶ مهر ماه نیز با حضور زیبای خود در عزاداری امام حسین (ع) و یاران با وفایشان نشان خواهند داد که همچون پدرانشان از قیام امام حسین(ع) حمایت کرده و به یاد کودکان شهید کربلا سوگواری خواهند کرد.
 
دوستعلی با اشاره به اینکه در این برنامه بسیاری از آموزه ‌های عاشورایی در قالب فعالیت‌ های فرهنگی و هنری به مخاطبان ارائه می‌ شود افزود: این برنامه با عنوان «کودکان عاشورایی» با برپایی غرفه های متنوع از قبیل: نقاشی، کاردستی، سفال، بازی، قصه گویی، به همراه ایستگاه های صلواتی میزبان کودکان شده و بسیاری از مفاهیم اخلاقی، تربیتی و عاشورایی به شیوه‌ای جذاب به کودکان آموزش داده می‌شود.
 
دوستعلی اشاره کرد: مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(ع) با حضور محمود صلاحی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از ساعت ۱۰ صبح در خانه کودک فرهنگ‌سرای خاوران برگزار می‌شود.

وی اظهار داشت: در انتهای این برنامه کودکان در قالب کارگاه قصه گویی توسط حاج آقا قطبی با اهداف قیام عاشورا و شهادت امام حسین (ع) و یاران ایشان آشنا می‌شوند.

علاقه‌مندان برای اطلاع از برنامه های مراکز فرهنگی هنری منطقه ۱۵ می‌توانند به نشانی میدان خراسان، خیابان خاوران، سه راه هاشم آباد، فرهنگ‌سرای خاوران مراجعه کنند.
نظر شما