شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۸:۳۷
کد خبر: ۹۴۸۰۵
|
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۲
مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۱۰ برگزار می‌کند
رییس فرهنگ‌سرای عطار نیشابوری در برنامه «ستارگان پرفروغ» منطقه ۱۰ با خانواده شهیدان رجبعلی و سهراب افسری دیدار می‌کند.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، رییس فرهنگ‌سرای عطار نیشابوری به همراه رییس خانه موزه شهیدان اقبالی در برنامه «ستارگان پرفروغ» منطقه ۱۰ روز سه‌شنبه ۱۸ مهر ماه ساعت ۱۱ با خانواده شهیدان رجبعلی و سهراب افسری دیدار می‌کند. در این برنامه محمدرضا جمالی مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۰ با حضور در خانه این شهیدان دفاع مقدس، از خانواده آنان تجلیل خواهد کرد.

شهید رجبعلی افسری فرزند عباس در تاریخ ۱۵ دی ماه ۱۳۴۴ در شهرستان سراب به دنیا آمد. دوران نوجوانی با آغاز فعالیت‌های انقلابی مردم ایران همزمان بود. تا اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی از طریق مسجد محله در بسیج ثبت نام کرد و پس از اخذ مدرک دیپلم در سال ۱۳۶۳ در دانشگاه تهران هم پذیرفته شد و همزمان با حضور در جبهه به تحصیلات خود ادامه داد. رجبعلی افسری در عملیات فتح فاو، آزادسازی مهران، کربلای ۴ و ۵ حضور فعال داشت تا اینکه در ۲۲ دی ماه ۱۳۶۵ بر اثر اصابت ترکش خمپاره به شهادت رسید. همچنین برادر دیگر شهید سهراب افسری متولد یکم فروردین ماه ۱۳۴۶ است که در ۲۲ اسفند ماه ۱۳۶۳ در عملیات بدر در منطقه هورالهویزه عراق به شهادت رسید.

گرامی داشت یاد و خاطره شهدای والامقام منطقه ۱۰ به همراه پاسداشت فرهنگ ایثار، شهادت و مقاومت در قالب دیدار و تکریم از خانواده شهدا، بر اساس فرموده مقام معظم رهبری مبنی بر «تلطف و احوالپرسی از خانواده شهدا» از اهداف برنامه «ستارگان پرفروغ» است که هر هفته به همت خانه موزه شهیدان اقبالی برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره این ویژه‌برنامه هفتگی می‌توانند به نشانی بزرگراه نواب صفوی (شمال به جنوب)، خیابان کمیل غربی، بعد از چهارراه قلیچ خانی، خانه موزه شهیدان اقبالی مراجعه کنند یا با شماره تلفن ۶۶۶۹۱۵۴۶ تماس بگیرند.
نظر شما