شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۴:۵۲
کد خبر: ۹۴۸۳۸
|
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۸
پنج نمایش ویژه کودک و نوجوان در مراکز فرهنگی هنری شهر تهران روی صحنه می‌روند.
اجرای ۵ نمایش کودک در مراکز فرهنگی هنریبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، مراکز فرهنگی هنری شهرداری تهران این روزها با ۵ نمایش متفاوت میزبان کودکان و خانوده‌هایشان هستند. 

  • «زیر گنبد طلا» تا ۱۲ آبان روی صحنه فرهنگ‌سرای ابن‌سینا
این نمایش به نویسندگی و کارگردانی بهاره میرزاپور از ۱۶ مهرماه تا ۱۲ آبان ماه به روی صحنه می‌رود. در این نمایش راضیه رفیع زاده، سامان فرشیدنیا و مریم علی نیا بازیگری می کنند. نوازندگی این نمایش که به صورت زنده اجرا می‌شود را پویا شلطرانی و مهریار قنبری بر عهده دارند

زیر گنبد طلا داستان کبوتری است که هر سال به دلایل مختلف جوجه‌هایش را از دست می‌دهد، کبوتر با آهویی آشنا می‌شود و آهو به او پیشنهاد می‌کند که برای حل مشکلش عازم سفر شود و مرد خدا را بیابد. زیر گنبد طلا موفق به دریافت هفت جایزه از دهمین جشنواره تاتر کودک و نوجوان «ضامن آهو» شد.

علاقه‌مندان برای تماشای این نمایش می توانند هر روز به غیر از شنبه‌ها ساعت ۱۷:۳۰ به فرهنگ‌سرای ابن سینا واقع در شهرک قدس، خیابان ایران زمین شمالی مراجعه کنند.

  • «رینارد روباهه» تا پایان آبان روی صحنه فرهنگ‌سرای فردوس
این نمایش به کارگردانی احمد تیموری داستان زندگی رینارد را روایت می‌کند که روباه بازیگوش و زبلی است که همواره با شوخی‌های افراطی‌اش باعث ناراحتی حیوانات می‌شود و به همین خاطر حیوانات تصمیم می‌گیرند تا او را از جنگل اخراج کنند.

سپیده زینلی، علیرضا زکائی، مژگان مولایی، پویان یزدان جو بازیگران، سپیده زینلی طراحی صحنه و لباس، محمد نجفی آهنگسازی، مریم سلطانیان مترجم این گروه نمایشی هستند.

علاقه‌مندان برای تماشای این نمایش می‌توانند همه روزه به جز جمعه‌ها ساعت ۱۶ به نشانی فلکه دوم صادقیه، بلوار فردوس، چهارراه مخابرات، فرهنگ‌سرای فردوس مراجعه کنند.

  • «چوپان و چوب جادویی» تا پایان آبان روی صحنه مجتمع فرهنگی هنری نور
این نمایش به کارگردانی محمدحسین داداش نیا و بازی مونا کوشش، دلبر کریمی، ریحانه حاجی آبادی و شهاب حسینی روایتگر قصه چوپانی است که به وسیله چوب جادویی مانع آسیب رساندن گرگ به بره‌هایش می‌شود.

علاقه‌مندان برای تماشای این اثر می‌توانند همه روزه ساعت ۱۸ به مجتمع فرهنگی هنری نور واقع در بزرگراه آیت‌الله کاشانی، بعد از پل حکیم مراجعه کنند.

  • پهلوان کچل تا پایان مهرماه روی صحنه فرهنگ‌سرای فردوس
این نمایش به کارگردانی سحر پورفرج و نویسندگی مجتبی خمسه داستان حسن کچل را روایت می‌کند که با خرید دستمال قدرت تصور می‌کند که دیگر همچون مرد عنکبوتی و بتمن می‌تواند قهرمان باشد؛ اما با دیدن بی‌تفاوتی مردم تصمیم می‌گیرد کاری کند تا مردم به او توجه کنند و او را قهرمان بدانند. 

«پهلوان کچل» در دو جشنواره تئاتر شهر و ماه موفق به دریافت جوایز بهترین نویسندگی، کارگردانی، بازیگری مرد برای بازی محمد نوحیان، علی پویا قاسمی و امیرحسین پسندیده و بازیگری زن برای بازی ندا نوری و ملیحه مقیمی و همچنین بهترین موسیقی، به سرپرستی امیرحسین انصافی شده است. 

بازیگران و عوامل این نمایش عبارتند از: مجتبی خمسه، محمد روستا، محسن بان ور، محبوبه تفضلی، هیراد محمدی؛ بازیگردان و طراح صحنه: مجتبی خمسه، طراح لباس: سحر و ساناز پورفرج، طراح گریم: لیلا پریشان و نوازنده: امیرحسین انصافی.

علاقه‌مندان برای برای تماشای این نمایش می‌توانند ساعت همه روزه ۱۸:۳۰ به فرهنگ‌سرای فردوس واقع در  فلکه دوم صادقیه، بلوار فردوس، چهارراه مخابرات مراجعه کنند.

  • «دزد قصه‌ها» تا ششم آبان روی صحنه فرهنگ‌سرای ابن‌سینا
این نمایش به کارگردانی عباس قاصدزاده و بازی عباس قاصدزاده، نیما فاضلی، اکرم عبدی، مریم رادپور روایتگر داستان باران دختر روستایی است که به دنبال گم شدن کتاب قصه‌ها سفر پرماجرایی را در جنگل و قصه‌های قدیمی چون کدوقلقله زن، شنگول و منگول، مبارک و طیاره خانم آغاز می‌کند.

علاقه‌مندان برای تماشای این نمایش می‌توانند همه روز به جز شنبه‌ها، ساعت ۱۶ به فرهنگ‌سرای ابن‌سینا واقع در شهرک غرب، خیابان ایران زمین شمالی، روبروی بیمارستان بهمن، جنب شهر کتاب مراجعه کنند.
نظر شما