جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۳۳
کد خبر: ۹۴۸۴۰
|
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۴
فیلم سینمایی «ماتریکس» به کارگردانی لانا و لیلی واچفسکی چهارشنبه ۱۹ مهرماه در فرهنگ‌سرای ملل نقد و بررسی می‌شود.
نمایش و بررسی «ماتریکس» در فرهنگ‌سرای مللبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، ماتریکس (The Matrix) فیلمی اکشن علمی-تخیلی آمریکایی استرالیایی، به نویسندگی و کارگردانی واچوفسکی‌ها است که در سال ۱۹۹۹ منتشر شد. در این فیلم بازیگرانی همچون کیانو ریوز، لارنس فیشبرن، کری-ان ماس، هوگو ویوینگ، جو پانتولیانو و گلوریا فاستر ایفای نقش می‌کنند.

ماتریکس آمیزه‌ای از اکشن، هنرهای رزمی و یک فیلم‌نامه چندلایه است و یک جامعه پادآرمان‌شهر در آینده را به تصویر می‌کشد، که در آن درک واقعیت توسط انسان‌ها در دنیایی ساختگی به نام «ماتریکس» رخ می‌دهد، که به دست ماشین آلات هوشمند برای غلبه بر جمعیت انسان‌ها، شبیه‌سازی شده بود. این در حالی بود که حرارت و فعالیت‌های الکتریکی بدن انسان‌ها به عنوان منبع انرژی برای ماشین آلات محسوب می‌شد. فیلم ماتریکس به داشتن محتوای سنگین و ساختار پیچیده فلسفی شهرت دارد. این فیلم همچنین نمونه‌ای از سبک سایبرپانک و علمی تخیلی به شمار رفته و شامل منابع متعددی از ایده‌ها و تفکرات فلسفی و مذهبی است.

این فیلم نخستین قسمت از سه‌گانه ماتریکس به شمار می‌رود، که برنده ۴ اسکار در بخش‌های فنی و همچنین جوایز دیگری شامل جایزه بفتا و ساترن بوده است. 

علاقه‌مندان برای شرکت در این برنامه  می‌توانند چهارشنبه ۱۹ مهرماه، ساعت ۱۸ به فرهنگ‌سرای ملل واقع در بزرگراه صدر، خیابان قیطریه، بوستان قیطریه مراجعه کنند.
نظر شما