جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۲۰:۳۹
کد خبر: ۹۴۸۸۶
|
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۱
دومین دوره مسابقه ملی «آیین مقتل خوانی» با هدف ارتقای فرهنگ عاشورایی و آشنایی نسل امروز با متون کهن و مستند قیام عاشورا در دو گروه کودک و نوجوان و بزرگسال ۲۹ مهر در فرهنگ‌سرای ارسباران برگزار می‌شود.
دومین دوره مسابقه ملی «آیین مقتل خوانی» برگزار می‌شودبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، شرکت کنندگان این مسابقه ابتدا با حضور در کارگاه آموزشی شنبه ۲۹ مهر ساعت ۹ تا ۱۷ مباحثی چون فن بیان، حماسه خوانی، شعرخوانی، آشنایی با مقتل و مقتل خوانی را آموزش دیده و سپس دوشنبه یکم آبان ساعت ۱۹ تا ۱۴ در بخش نیمه نهایی با حضور داوران با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.
 
همچنین مراسم اختتامییه مسابقه ملی «آیین مقتل خوانی» چهارشنبه ۳ آبان ساعت ۱۶ تا ۲۰  برگزار و از برگزیدگان راه‌یافته به دور نهایی تقدیر می‌شود.
 
حجت الاسلام حاج حسین فتحی، حاج رحمان نوازی، شهرام گیل آبادی، محمدالسادات اخوی، سید مصطفی موسوی و حامد جوادزاده داوری این مسابقه را برعهده دارند.
 
سال گذشته اولین دوره مسابقه ملی «مقتل‌خوانی» با هدف ارتقای انگیزه متن‌خوانی و کتاب‌خوانی در حوزه مذهبی و آیینی و کاهش انحراف در انتقال پیام‌های واقعی به نسل جدید با ۱۲برگزیده برگزار شد.

علاقه‌مندان برای حضور در این نشست می‌توانند به فرهنگ‌سرای ارسباران به نشانی خیابان دکترشریعتی، سیدخندان، خیابان جلفا مراجعه کنند.

نظر شما