چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۳:۴۴
کد خبر: ۹۴۹۰۹
|
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۶
مهتاب کرامتی تهیه‌کننده فیلم کوتاه «ورای سکوت» با تاکید بر اینکه کارگردانان جوان و مستعد فیلم کوتاه شایستگی حمایت‌های بیش از این را دارند، گفت: حقیقتا از منظر من فیلم کوتاه و بلند تفاوتی با هم ندارند و در هر سبکی ایده های جدید باید بها پیدا کند و عملی شوند.
باید از کارگردان‌های جوان فیلم کوتاه حمایت کردبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، نشست نقد و بررسي چهار فيلم كوتاه «وراي سكوت»، «دست‌ها و شانه‌ها»، «پرده توری» و «نه تومانی و نه من» روز گذشته ۲۳ مهرماه در فرهنگ‌سرای گلستان برگزار شد.

مهتاب کرامتی تهیه کننده فیلم کوتاه «ورای سکوت» میهمان ویژه این نشست بود. او با تأکید بر اینکه کارگردانان جوان و مستعد فیلم کوتاه شایستگی حمایت های بیش از این را دارند، گفت: حقیقتا از منظر من فیلم کوتاه و بلند تفاوتی با هم ندارند و در هر سبکی ایده های جدید باید بها پیدا کند و عملی شوند.

این بازیگر شناخته شده با اشاره به حرفه ای بودن بسیاری از عوامل سازنده فیلم‌های کوتاه افزود:  ما در بسیاری مواقع با فیلم های کوتاهی روبه رو هستیم که تیتراژ فیلم به واسطه حضور بزرگان هر عرصه و قوی بودن ساختار فیلم بسیار طولانی تر از متن فیلم است اما متأسفانه در فیلم کوتاه و روی پرده این ویژگی ها کمتر دیده می‌شود.

وی با اشاره به حضور و فعالیت بیشترش در عرصه تولید و تهیه کنندگی سایر فیلم‌ها گفت: در روند فعالیت‌های حرفه‌ای خود تصمیم دارم تهیه‌کنندگی فیلم‌های داستانی، کوتاه و مستند را در اولویت قرار دهم زیرا نسبت به حوزه تولید این فیلم‌ها و اهمیتشان بسیار جدی هستم.

سپیده میرحسینی کارگردان اثر «نه تو مانی و نه من» در ادامه این نشست با بیان اینکه فیلمنامه این اثر از یک اتفاق ساده شروع شد، گفت: طرح و ایده را با آرام  روانشاد رمان نویس و نویسنده شناخته شده مطرح کردم و در نهایت به یک توافق کلی رسیدیم.

وی افزود: داستان فیلم کوتاه «نه تو مانی و نه من» تعدادی زوج از تیپ های مختلف اجتماعی است که تصمیم می گیرند با هم مسافرت بروند و براثر یک اتفاقی اختلافی میانشان می افتد و پیش می روند.

آرش محمودی کارگردان «پرده توری» در این نشست گفت: فیلمنامه این اثر در مورد یک زوج مشترک تئاتری است که در حال گذراندن آخرین روز از زندگی مشترک خود هستند نویسنده اثر احسان فلاح پور است.

علی اصغر احمدی مقدم کارگردان اثر «دستها و شانه ها» نیز بیان کرد: این فیلم اولین تجربه من درعرصه کارگردانی است و من تا امروز تجربه من محدود به نویسندگی و فیلمنامه نویسی بوده است داستان فیلم در مورد کسانی است که لذت مادر داشتن را تجربه می کنند و هنوز بهره مند هستند.

کارگردان «ورای سکوت»، آذر تجلی در ادامه این نشست با بیان اینکه موضوع فیلم من در مورد صداهایی است که ما را آزار می دهند و زمانی که تصمیم به قطع آنها می گیریم اظهار داشت:  متوجه می شویم این صداها از درون و ذهن خود ماست حتی گاهی اوقات به قلب ما مربوط می شود ما برای حذف این صداها تا جای ممکن تلاش می کنیم اما زمانی که به خودمان و قلبمان می رسیم انگار راهی برای حذف آنها نداریم.

سامان استرکی کارگردان سینما در ادامه این نشست با بیان اینکه خوشبختانه قدرت و تکنیک فیلم های کوتاه بسیار متفاوت از اثار گذشته است، عنوان کرد: سازندگان فیلم های کوتاه چون یاد گرفته اند دیگر سر صحنه پلان های مناسب تر را انتخاب کنند در نهایت تدوین فیلم های کوتاه در مقایسه با گذشته بسیار روان تر است.
نظر شما