پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۸:۱۵
کد خبر: ۹۴۹۳۹
|
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۰
خانه‌های مشاوره سازمان فرهنگی هنری در مناطق ۲۲ گانه تهران فعال است و در حوزه ‌های مختلف به مخاطبان مشاوره می‌دهد. این گزارش مروری کوتاه بر چند و چون فعالیت این مراکز مشاوره است.
شروع زندگی آرام در خانه‌های مشاورهبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، رویا فتحی رییس مرکز آموزش سازمان فرهنگی هنری درباره تعداد و حضور این مراکز در مناطق تهران گفت: ۲۵ خانه مشاوره در مناطق ۲۲گانه تهران وجود دارد. در بعضی از مناطق به دلیل نیاز یا وسعت جغرافیایی بیش از یک مرکز فعال مشاوره وجود دارد.

وی افزود: مخاطبان با توجه به منطقه خود می‌توانند به سایت مرکز آموزش سازمان فرهنگی هنری به نشانی amouzesh.farhangsara.ir مراجعه کنند و نشانی و شماره تماس نزدیک‌ترین خانه مشاوره به خود را جست‌وجو کنند.
 
رویا فتحی در خصوص ساعت کاری این مراکز گفت: خانه‌های مشاوره مراکز سازمان فرهنگی هنری همه روزه به جز روزهای تعطیل از ساعت ۹ تا ۱۸ میزبان مراجعه‌کنندگان هستند. البته مراجعه‌ها با تعیین وقت قبلی صورت می‌گیرد. 
 
رییس مرکز آموزش سازمان فرهنگی هنری گفت: هزینه جلسات مشاوره در مناطق مختلف وابسته به منطقه جغرافیایی و شهری است که با توجه به بافت اقتصادی و میانگین درآمد، تعرفه ها متغییر است.
 
فتحی به حوزه‌هایی که در آن مشاوره داده می‌شود اشاره کرد و گفت: این مراکز در حوزه‌های خانواده، ازدواج، تربیتی، کودک، تحصیلی، حقوقی مشاوره می‌دهند و در صورتی که مراجعه کننده نیاز به درمان‌های روانشناختی داشته باشند به مراکز مرتبط معرفی می‌شوند.
 
رییس مرکز آموزش در خصوص معیار انتخاب مشاوران گفت: این افراد با تایید سازمان نظام مشاوره و نظارت کارشناسان و مشاوران آن‌ها انتخاب می‌شوند. همچنین مدرک تحصیلی آن‌‌ها ارشد و دکتری بوده و دارای شماره نظام مشاوره و روانشناسی نیز هستند.
 
رویا فتحی در پایان خطاب به کسانی که علاقه‌مند به فعالیت در خانه های مشاوره هستند، گفت: افراد فعال در حوزه مشاوره می‌توانند با ارائه مدارک شناسایی، مدارک تحصیلی مرتبط، سوابق کاری و همچنین شماره نظام پزشکی سازمان نظام پزشکی مشاوره و گواهی دوره‌های گذرانده شده در خصوص خدمات مشاوره به اداره امور مربیان مراجعه کنند. پس از بررسی مدارک، در صورت دارا بودن مدرک دکترا، بدون مصاحبه و آزمون، جذب شده ولی در صورت داشتن مدرک تحصیلی ارشد بعد از گذراندن مرحله مصاحبه و آزمون، جذب می شوند و سپس نام و مشخصات آن فرد در سامانه آموزش ثبت می‌شود و پس از آن می‌توانند در مناطق ۲۲گانه مشغول به فعالیت شوند.
نظر شما