پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۲۲:۰۵
کد خبر: ۹۴۹۵۸
|
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۶
در قالب ویژه‌برنامه ستارگان پرفروغ برگزار شد
در ادامه اجرای ویژه‌برنامه «ستارگان پرفروغ» و آیین گرامی داشت زادروز شهدا، برنامه مهر ماه این ویژه‌برنامه با حضور خانواده شهدا در فرهنگ‌سرای خاتم (ص) برگزار شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، ویژه‌برنامه «ستارگان پرفروغ» با هدف گرامی داشت یاد و خاطره شهیدان و تکریم خانواده آنان همزمان با سالروز تولد شهیدان برگزار می‌شود و اولین اجرای پاییزی این ویژه‌برنامه به آیین گرامی داشت ۲۰ شهید متولد مهر ماه اختصاص داشت.

این برنامه روز چهارشنبه ۲۶ مهر با اجرای علیرضا پناهیان و قرائت قرآن توسط یونس شاهمرادی قاری نوجوان منطقه ۱۸ آغاز شد. سخنرانی قاسم یکدله پور برادر شهید و جانباز مدافع حرم در منطقه ۱۸، پخش کلیپ دفاع مقدس، مداحی مداح اهل بیت وحید کاغذچی، تقدیر و اهدای هدایا به خانواده شهدا از دیگر بخش‌های این مراسم بود.

برادر شهید و جانباز مدافع حرم قاسم یکدله پور در این مراسم گفت: این احترام و ادبی که مردم خرج می‌کنند برای شخص من نیست، این احترام مسلماً برای مقاومت است، مردم حتی اگر دستشان نرسد برای این جبهه کاری بکنند، اما تکریم می‌کنند. 

وی افزود: برخی از دوستان که خیر ما را می‌خواستند، به من می‌گفتند وجهه شما یک وجهه فرهنگی است. در اینجا بمان و کار فرهنگی انجام بده. من هم می‌گفتم کار فرهنگی و حضور در سوریه منافاتی با هم ندارد. زمانی که امنیت برقرار نباشد، کار فرهنگی مفهومی ندارد. کار اقتصادی و سیاسی هم مفهومی ندارد. 

این جانباز مدافع حرم در ادامه به بیان خاطره‌ای از شهدای مدافع حرم پرداخت و اظهار کرد: شهید حسین امیدواری در شب حمله همه بچه‌ها را به صف کرد و گفت خوابی دیدم که همه بچه‌ها در شب ظلمات به صف کشیده شده‌اند و خانم زینب (س) دست بچه‌ها را گرفت و گفت که شما شهید می‌شوید و  آنها از گروه خارج می‌شدند و شهید مرتضی کریمی هم در میان آنها بود.

در ویژه‌برنامه ستارگان پرفروغ ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهید مدافع حرم مهرداد بهرام، بانوی شهیده فاطمه کماندار افشار و شهیدان دفاع مقدس، شهید احمد علی پوران، شهید اسدالله امینی، شهید اسماعیل جعفرآبادی، شهید حسین محبی، شهید سید جلال خوشی، شهید شعبان حبیبی، شهید علی‌اصغر افتخاری، شهید علی شاه کوهی، شهید علیرضا دویران، شهید محمد محمود وند، شهید محمد ابراهیم مهرآوران، شهید محمدحسین قوسیان مقدم، شهید محمد جواد زینالی، شهید نباتعلی دربندی، شهید نور علی جوادی، شهید حسین کاووسی، شهید مصطفی فرجی و شهید محمد آقایی، از خانواده‌های آنان تجلیل شد.

در این مراسم حامد طراحی مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۸ و رییس فرهنگ‌سرای خاتم (ص)، میهمانانی از بنیاد شهید و جمعی از همکاران فرهنگی منطقه حضور داشتند.

ویژه‌برنامه ستارگان پرفروغ به همت مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۱۸ با همکاری معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری و امور ایثارگران منطقه و بنیاد شهید چهاردانگه روز چهارشنبه ۲۶ مهر ماه در سالن آمفی‌تئاتر فرهنگ‌سرای خاتم (ص) برگزار شد.
نظر شما