جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۶:۳۰
کد خبر: ۹۴۹۸۸
|
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۴
غرفه «زنان عاشورایی» در قالب ویژه‌برنامه «جلوه سوگ» در میدان امام حسین (ع) میزبان بانوان است.
زنان عاشورایی در «جلوه سوگ» میدان امام حسین (ع)/ سه شنبهبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، همزمان با ایام عزاداری حضرت اباعبدالله (ع)، ویژه‌برنامه «جلوه سوگ» در دهه اول ماه صفر در میدان آیینی امام حسین (ع) پذیرای شهروندان است.
 
در این برنامه خانه‌های فرهنگ سازمان فرهنگی هنری مشارکت فعالی خواهند داشت و یکی از غرفه‌ها «زنان عاشورایی» نام دارد. این غرفه به همت خانه‌های فرهنگ منطقه ۳، ۴، ۱۷ و ۱۳ شامل خانه فرهنگ حورا، خانه فرهنگ حکیمیه، خانه فرهنگ صدف، خانه فرهنگ سلمان فارسی و خانه فرهنگ مهرآور برپا شده است. 

دلنوشته برای حضرت زینب با عنوان «حرف دل من با بانو حضرت زینب(س)» از برنامه‌های این غرفه است و مخاطبان می‌توانند بر روی برگه‌هایی دلنوشته خود را برای حضرت زیبنب(س) بنویسند که در پایان این نوشته‌ها جمع آوری و از بین آن‌ها چند نوشته برگزیده و تقدیر می‌شود.

 نمایشگاه عکس «جلوه حضور» از دیگر برنامه‌های این غرفه است که عزاداری بانوان در روز عاشورا را در کشورهای  اسلامی نشان می‌دهد. در حقیقت این نمایشگاه عکس، معرفی انواع عزاداری های عاشورایی است.

نشست زنان عاشورایی با عنوان «دیروز و امروز»  ویژه بانوان برگزار می‌شود که کارشناس مذهبی به نقش زنان در قیام عاشورا می‌پردازد. همچنین در پایان این نشست‌ها مداحی برگزار می‌شود.

مقتل خوانی از دیگر برنامه‌های غرفه «زنان عاشورایی» است که هم به صورت عمومی و هم ویزه بانوان اجرا می‌شود.

همچنین مخاطبان می‌توانند با حضور در این غرفه بخش‌هایی از پازل که تصویر مجلس خطبه خوانی حضرت زیبنب(س) است را کامل کنند.

مسابقه « زینب(س) الگوی من است» و « زنان عاشورایی» دراین غرفه برگزار می‌شود. شرکت کنندگان می‌توانند با حضور در این غرفه سوال‌های طراحی شده با موضوع نقش حضرت زینب (س) در قیام عاشورا و با مطالعه بروشورهایی که در آن زنان حاضر و تاثیر گذار در واقعه عاشورا را معرفی کرده‌است، به سوال‌ها پاسخ دهند. در پایان به قید قرعه به برندگان این مسابقه جوایزی اهدا می‌شود.

خوشنویسی خطبه‌های حضرت زیبنب(س)، ختم قرآن برای سلامتی امام زمان(عج) به صورت هر روزه و با مشارکت مردم و توزیع بخش‌هایی از وصیت نامه شهید محسن حججی با موضوع تاثیر گذاری حضور زنان از دیگر برنامه غرفه «زنان عاشورایی» است.

همچنین در این غرفه نمایشگاه مجازی از پوسترهای عاشورایی به همراه کلیپ های عاشورایی و تعزیه با موضوع حضرت زیبنب برپاست و در قالب یک نمایشگاه کتاب‌هایی که در خصوص زنان حاضر در واقعه عاشوراست را به مخاطبان معرفی می‌کنند.

کودکان می‌توانند با حضور در غرفه «زنان عاشورایی» شاهد کتیبه سازی که استادان این حوزه با گل و سفال اسامی زنان عاشورایی را طرح می زنند، باشند و همچنین با شنیدن داستان‌های مختلف درباره حضرت زینب (س) نقاشی کنند.

غرفه «زنان عاشورایی» تا ۱۴ صفر در میدان آیینی امام حسین (ع) با برنامه‌های متنوع فرهنگی مذهبی برپا خواهد بود.

نظر شما