پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۴۳
کد خبر: ۹۵۰۲۹
|
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۵
رییس فرهنگ‌سرای عطار نیشابوری در برنامه «ستارگان پرفروغ» منطقه ۱۰:
مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۰ در برنامه هفتگی «ستارگان پرفروغ» منطقه ۱۰ در دیدار با همسر شهید محسن یزدان پناه بهبادی گفت: تمام مدیران جمهوری اسلامی باید واقف باشند که صندلی خود را مدیون خون شهدا هستند.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، برنامه هفتگی «ستارگان پرفروغ» منطقه ۱۰ روز سه‌شنبه دوم آبان ماه در منزل شهید محسن یزدان پناه بهبادی برگزار شد و محمدرضا جمالی، رییس فرهنگ‌سرای عطار نیشابوری در سخنانی اظهار کرد: سیاست ما در فرهنگ‌سرای عطار این است که دیدار هفتگی با خانواده شهدا را در برنامه‌های اصلی خود داشته باشیم، چون این اقدام کوچک‌ترین کاری است که در راستای تکریم شهدا می‌توان انجام داد. 
 
وی افزود: تکریم شهدا دیگر خواسته‌ای بود که ما از این دیدارها می‌خواستیم به آن برسیم. خوشبختانه در این حوزه کارهایی هم انجام دادیم. نکته دیگر که می‌خواهم بر آن تاکید کنم این است که هر کس که در جمهوری اسلامی ایران به پست و مقامی می‌رسد، موظف است که خانواده شهدا را روی چشمش بگذارد، چون اگر ایثار عزیزان آنها نبود امروز مدیران صندلی برای نشستن نداشتند.

جمالی با بیان اینکه امام راحل کسانی را که به خانواده شهدا بی‌توجه بودند ضد انقلاب می‌نامید، گفت: درباره اهمیت خانواده شهدا همین اندازه بس که بدانید امام خمینی (ره) همیشه به تکریم خانواده شهدا تاکید ویژه داشتند، حتی کسانی که در این راستا کم‌کار بودند را سرزنش می‌کردند. البته این تاکیدات از سوی مقام معظم رهبری نیز بارها پیگیری شده است. 

رییس فرهنگ‌سرای عطار در پایان گفت: بسیار تأسف آور است که می‌بینیم برخی از خانواده شهدا از اوضاع اقتصادیشان بسیار ناراضی‌اند و حتی به سختی گذران زندگی می‌کنند. باید تلاش کنیم خواسته‌های آنها را به مسئولان ابلاغ و مشکلاتشان را پیگیری کنیم و رسانه‌ها نیز باید در این حوزه یاری‌رسان خانواده‌های شهید باشند.

در ادامه این مراسم همسر شهید یزدان پناه تصریح کرد: شوهرم سال ۶۲ و عملیات والفجر ۴ به شهادت رسید. وی هیچ‌گاه در طول زندگی مشترکی که با من داشت با من درشتی نکرد و همیشه احترام خانواده خود را داشت. من از وی چهار فرزند دارم، امانت‌هایی که دوست دارم سربلندی برای پدرشان بیاورند.

وی تاکید کرد: من همیشه بابت اینکه همسر چنین شهید بزرگواری بودم به خود افتخار می‌کنم. البته دلتنگ همسر شهیدم می‌شوم، اما وقتی می‌دانم که او در راه آرمان‌های عاشورا و امام حسین (ع) به شهادت رسید، خود را دلداری می‌دهم. 

همسر شهید یزدان پناه با بیان اینکه همسر شهیدش تا زمان شهادت همیشه در حال رفت و آمد به جبهه و منزل بود، گفت: از ابتدای جنگ همسر شهیدم در جبهه‌های نبرد حضور داشت و هر گاه به مرخصی می‌آمد، سریعاً در پی این بود که به جبهه باز گردد. در همین رابطه هر گاه از وی سؤال می‌کردم کی می‌خواهد از جبهه رفتن دست بکشد، می‌گفت تا زمانی که امام به ما تکلیف کرده موظفیم که در جبهه‌ها حضور داشته باشیم. همچنین وی به من تاکید می‌کرد اگر آنها به جبهه نروند، فرزندان این مرز و بوم آسایش نخواهند داشت.

گرامی داشت یاد و خاطره شهدای والامقام به همراه پاسداشت فرهنگ ایثار، شهادت و مقاومت در قالب دیدار و تکریم خانواده معظم شهدا، مطابق  فرموده مقام معظم رهبری مبنی بر تلطف و احوالپرسی از خانواده شهدا از اهداف برنامه «ستارگان پرفروغ» است که هر هفته به همت خانه موزه شهیدان اقبالی در منطقه ۱۰ برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر پیرامون برنامه‌های فرهنگی این مرکز می‌توانند به نشانی بزرگراه نواب صفوی (شمال به جنوب)، خیابان کمیل غربی، بعد از چهار راه قلیچ خانی، خانه موزه شهیدان اقبالی مراجعه کنند یا با شماره تلفن: ۶۶۶۹۱۵۴۶ تماس بگیرند.

نظر شما