شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۰:۵۹
کد خبر: ۹۵۰۶۴
|
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۵
در نشست با هسته گزینش شهرداری تهران مطرح شد
رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در دیدار با هسته گزینش شهرداری تهران بر اهمیت گزینش تاکید کرد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، نشست هسته گزینش شهرداری تهران با رییس سازمان فرهنگی هنری روز یکشنبه هفتم آبان ماه برگزار شد. در این دیدار محمود صلاحی رییس سازمان فرهنگی هنری به اهمیت فرهنگ اشاره کرد و گفت: در کشور با چند موضوع کلی سر و کار داریم که یکی از آنها اقتصاد است، یک موضوع دفاع از حریم کشور است و موضوعات سیاسی، اجتماعی، تاریخی و... هم در جای خود هستند. ولی یک بخش به نام فرهنگ داریم که نشان‌دهنده شخصیت و هویت جامعه است.

وی افزود: امروز نمره فرهنگ جامعه بشری در جهان نمره خوبی نیست. در میانمار هزاران نفر را زنده‌زنده می‌سوزانند و کسی توجهی نمی‌کند، ولی برای انقراض یک گونه جانوری که البته آن هم مهم است، چندین پویش تشکیل می‌شود. در یمن بمباران و قحطی ادامه دارد و تعدادی از مردم به وبا مبتلا شده‌اند. 

رییس سازمان فرهنگی هنری ادامه داد: اگر فرهنگ رشد نکند، پیشرفت تکنولوژی هم فایده‌ای ندارد. اگر فرهنگ اقتصادی نباشد، واردات جایگزین تولید می‌شود. اگر فرهنگ شهروندی نباشد، در شهر برای هم مشکل ایجاد می‌کنیم. 

وی با اشاره به جایگاه هنر گفت: هنر یک ظرف است که مظروف آن باید فرهنگ ملی ما باشد. اگر فرهنگ را خوب بفهمیم و جاری کنیم، زندگی راحت‌تری خواهیم داشت. هنوز نتوانسته‌ایم فرهنگی که باید را در شهر تهران پیاده کنیم و معتقدم همچنان باید تلاش کرد. باید یک بینش فرهنگی داشته باشیم و برای اجرای آن بکوشیم.

صلاحی درباره گزینش گفت: واژه گزینش بار معنای سنگینی دارد و به معنی انتخاب است. خداوند در قرآن چندین بار درباره انتخاب صحبت می‌کند. انتخاب کار سختی است و در سرنوشت آدم‌ها اثر می‌گذارد. اگر در انتخاب آدم‌ها دقت نکنید، نمی‌توانید به سادگی او را عوض کنید. از آن طرف اگر گزینش درست انجام نشود سازمان آسیب می‌بیند. این حساسیت کار شماست که با وجود حجم بالای کار در سازمان فرهنگی هنری اهمیت پیدا می‌کند. از مجموعه گزینش شهرداری تهران نیز سپاسگزارم که همکاری خوبی با سازمان فرهنگی هنری دارند.

نظر شما