سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۳۵
کد خبر: ۹۵۱۲۲
|
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۳
فراهانی در سومین پاتوق فیلم کوتاه و ویدیویی:
نازنین فراهانی بازیگرسینما و تلویزیون در سومین پاتوق فیلم کوتاه و ویدیویی فرهنگ‌سرای رسانه، گفت: تا کنون با کارگردان‌های فیلم اولی زیادی کار کردم و اعتقاد دارم باید دست همدیگر را بگیریم و اجازه دهیم نسل جدیدی به سینمای ایران وارد شود.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، سومین پاتوق فیلم کوتاه و ویدیویی که به نمایش تحلیل فیلم ویدیویی «نورا» به کارگردانی وحید پرشاد اختصاص داشت با حضور کارگردان، بازیگران و عوامل فیلم و فعالان و علاقه‌مندان حوزه فیلم کوتاه و ویدیویی شب گذشته سه شنبه ۱۰ آبان در فرهنگ‌سرای رسانه و شبکه‌های اجتماعی برگزار شد.

اجازه دهیم نسل جدیدی به سینمای ایران وارد شود

در این نشست کارگردان فیلم اظهار داشت: با وجود مشکلات بسیاری که در ساخت اولین فیلم بلند خود داشتم و احساس می کنم با شتابزدگی کار تولید را پیش برده ایم اما از ساخت این اثر پشیمان نیستم و این فیلم را تجربه بزرگی برای خود می‌دانم.

وی افزود: علاوه براین این فیلم توانسته است در جشنواره فیلم یاس کاندید چهار بخش مهم جشنواره بشود و دیدگاه منتقدان نسبت به فیلم و بازی های آن مثبت بوده و مورد توجه قرار گرفته است. به عنوان کارگردان از بازی بازیگران خود راضی هستم و به همه آنها نمره بالایی می دهم.

احسان عیوض نژاد بازیگر این فیلم نیز مشکلات و محدودیت های تولید فیلم را مورد اشاره قرار داد و گفت: این مشکلات موجب لطمه زدن به کار شد و اگر در ساخت این فیلم مشکلات و محدودیت های کمتری داشتیم، می توانستیم اثر بهتری بسازیم.

اجازه دهیم نسل جدیدی به سینمای ایران وارد شود

نازنین فراهانی بازیگر این فیلم نیز در این نشست در مورد علت حضورش در فیلم «نورا» تصریح کرد: تا کنون با کارگردان های فیلم اولی زیادی کار کردم و اعتقاد دارم باید دست همدیگر را بگیریم و اجازه دهیم نسل جدیدی به سینمای ایران وارد شود. برای انتخاب بازی در این فیلم هم دو دلیل مهم وجود داشت.از کارگردان فیلم های کوتاه خوبی دیده بودم و نقش نورا به عنوان یک راننده تاکسی چالش جدی و خوبی برای بازیگری خود می دانستم به همین دلایل این نقش را پذیرفتم.

وی اظهارداشت: در این فیلم سعی کردم به عنوان یک راننده تاکسی خانم، بازی درشتی نداشتم و در لحن و رفتار اغراق آمیز عمل نکنم و با ظرافت این نقش را اجرا کنم.

اجازه دهیم نسل جدیدی به سینمای ایران وارد شود

این بازیگرسینما و تلویزیون در ادامه درباره نگاه به فیلم کوتاه در ایران گفت: برای من فیلم کوتاه مثل یک شعر کوتاه است و ساخت آن از کار بلند می تواند سخت تر باشد. ما در ایران بسیار کم به سمت ساخت فیلم های کوتاه می رویم و بیشتر این نوع کار به دید مشق و تمرین سینمایی دیده می شود. از دیگر آسیب های فیلم کوتاه، قصه گویی زیاد در آن است که به نظر می رسد این اتفاق نیز بیشتر به دلیل تمرین دکوپاژ و میزانسن است و این آسیب را می توان یکی از دلایل عدم موفقیت حوزه فیلم کوتاه دانست.

امیراحمد انصاری و پویایی نبی از کارگردان فیلم های کوتاه که در این جلسه حضور داشتند نیز به اظهارنظر در رابطه با این موضوع پرداختند و سیاستگذاری‌ها و عملکرد برخی فیلمسازان کوتاه را مورد انتقاد قرار دادند.
نظر شما