جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۱۵
کد خبر: ۹۵۱۳۹
|
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۱
فرهنگ‌سرای اندیشه با همکاری سازمان دانش‌آموزی شهر تهران و کانون مداحان و شاعران آیینی کشور یازدهمین آیین تجلیل از نوگلان حسینی (مداحان دانش­‌آموز شهر تهران) را برگزار می‌­کند.
یازدهمین آیین تجلیل از «نوگلان حسینی» برگزار می­‌شودبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، یازدهمین آیین تجلیل از نوگلان حسینی همزمان با رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع)، در سه مقطع ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم برگزار می­‌شود.

محمدمیثم میثمی رییس فرهنگ­‌سرای اندیشه با تشریح کلیات و اهداف این برنامه گفت: یازدهمین آیین تجلیل از نوگلان حسینی با هدف نشر و اشاعه فرهنگ دینی، تشویق و ترغیب نوجوانان خادم اهل بیت(ع) و شناسایی استعدادهای بالقوه مداحان نوجوان برگزار می‌­شود.

وی درباره شاخص‌­های انتخاب دانش‌­آموزان مداح افزود: با نظر کانون مداحان و شاعران آیینی برای مقطع ابتدایی شاخص­هایی همچون خوش‌صدایی و تلفظ صحیح عبارات؛ در مقطع متوسطه اول علاوه بر خوش صدایی، مقتل‌شناسی، رعایت اصول مداحی و روضه‌خوانی و در مقطع متوسطه دوم علاوه بر شاخص‌های ذکر شده آشنایی کافی با روایت‌ها و احادیث معتبر مدنظر قرار خواهد گرفت.

وی با تاکید بر حضور مداحان پیشکسوت در مراحل داوری گفت: حضور مداحان و داوران پیشکسوت در مراحل برگزاری آزمون باعث بالندگی و رشد نوجوانان مداح و ارائه آموزش‌­های صحیح به آنان می‌شود.

میثمی درباره نحوه و مهلت ثبت‌­نام دانش‌­آموزان در این همایش گفت: امسال همچون دوره‌­های گذشته با همکاری که با سازمان دانش‌آموزی شهر تهران داشتیم، فراخوانی برای ثبت‌­نام دانش‌آموزان علاقه‌مند به مدارس شهر تهران ارسال شد؛ که قرار است دانش آموزان تا تاریخ ۱۵ آبان با مراجعه به دفتر معاونت پرورشی مدارس خود اقدام به نام‌­نویسی کنند.

رییس فرهنگ­‌سرای اندیشه در ادامه یادآور شد: آزمون مقدماتی ثبت‌نام کنندگان در همایش نوگلان حسینی در مقطع ابتدایی روز شنبه ۲۰ آبان­، مقطع متوسطه اول یکشنبه ۲۱ آبان­ و مقطع متوسطه دوم دوشنبه ۲۲ آبان­ در فرهنگ‌­سرای اندیشه برگزار می‌­شود. پس از برگزاری آزمون‌ها، نفرات برگزیده از هر مقطع تحصیلی توسط هیئت داوران  طی مراسمی در آمفی تئاتر فرهنگ‌­سرای اندیشه تجلیل خواهند شد.

وی در پایان افزود: در اختتامیه یازدهمین آیین تجلیل از نوگلان حسینی به نفرات اول هر مقطع علاوه بر تندیس و لوح تقدیر مبلغ پنج میلیون ریال، نفرات دوم هر مقطع علاوه بر تندیس و لوح تقدیر مبلغ سه میلیون ریال هدیه نقدی و نفرات سوم هر مقطع علاوه بر تندیس و لوح تقدیر مبلغ دو میلیون ریال هدیه نقدی اهدا خواهد شد.
نظر شما