جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۰۸
کد خبر: ۹۵۱۷۵
|
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۲
بیست و دومین شماره نشریه «ایست رسانه‌ای» با موضوع «سلامت روحی در فضای مجازی» توسط فرهنگ‌سرای رسانه و شبکه‌های اجتماعی منتشر شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، در شماره جدید «ایست رسانه‌ای» به آسیب‌های جبران‌ناپذیر روحی و روانی فضای مجازی بر افراد و خانواده‌ها پرداخته شده است.

در شماره بیست و دوم نشریه «ایست رسانه‌ای» به مهم‌ترین آسیب‌های روانی استفاده طولانی‌مدت از اینترنت، ملاک‌ها و معیارهای سلامت روح و روان و نمونه‌هایی از ورود به افسردگی در فضای مجازی، فرآیند شکل‌گیری اختلال در شخصیت با حضور بی‌رویه در دنیای مجازی و موارد نیاز مراجعه به پزشک در صورت استفاده بی‌رویه از اینترنت، اشاره شده است. در پایان هم دو راهکار ممکن برای مقابله با آسیب‌های روحی حضور در فضای مجازی ارائه شده است.

نشریه «ایست رسانه‌ای» به همت فرهنگ‌سرای رسانه و شبکه‌های اجتماعی و با هدف ارتقای سواد رسانه‌ای و سواد فضای مجازی شهروندان و افزایش آگاهی و توجه خانواده‌ها نسبت به استفاده و نحوه حضور در فضاهای مجازی به ویژه شبکه‌های اجتماعی، تدوین و تولید شده است و به صورت اینفوگرافی و در قالب نشریه دیواری هر هفته در فرهنگ‌سراها، خانه‌های فرهنگ، مساجد، ایستگاه‌های مترو، مدارس، دانشگاه‌ها، مراکز فرهنگی هنری و اماکن عمومی شهر توزیع و نصب می‌شود.

نشریه «ایست رسانه‌ای» در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی مختلف نیز منتشر می‌شود و تا کنون شماره‌های قبلی نشریه، میلیون‌ها بازدیدکننده داشته است.

در این نشریه موضوع‌های گوناگون پیرامون فضای مجازی و مسائلی که در این فضا و شبکه‌های اجتماعی به وجود می‌آید، مورد توجه قرار می‌گیرد.

سازمان‌ها و مراکزی که علاقه‌مند به دریافت نشریه «ایست رسانه‌ای» هستند، می‌توانند برای هماهنگی‌های لازم با شماره تلفن ۲۲۸۸۸۶۸۱ تماس بگیرند و همچنین علاقه‌مندان می‌توانند این نشریه را در کانال تلگرامی فرهنگ‌سرای رسانه به نشانی www.telegram.me/f_resaneh مشاهده کنند. 



نظر شما