شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۸:۱۳
کد خبر: ۹۵۲۱۲
|
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۷
در یازدهمین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال اجرا می‌شود
معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری از برگزاری بخش خانواده و سبک زندگی دیجیتال با اجرای ۷۰۰ ساعت برنامه در یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی رسانه‌های دیجیتال خبر داد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، حجت‌الاسلام حسن ناصری‌پور معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری با تاکید بر اهمیت به هنگام‌سازی فعالیت‌های فرهنگی در حوزه رسانه‌های دیجیتال تصریح کرد: نمایشگاه بین‌المللی رسانه‌های دیجیتال فرصت مناسبی است تا فرهنگ‌سراها که در پیشانی فعالیت‌های فرهنگی هنری شهر تهران با شهروندان در ارتباطند اقدام‌های خود را در این حوزه بسنجند و با تعامل موثر با شهروندان، مسئولان و نهادهای مردم‌نهاد و دولتی بتوانند از نظر تکنیکی فعالیت‌ها را ارتقا دهند.

خانواده و سبک زندگی دیجیتال

وی با اشاره به فعالیت‌های ویژه سازمان فرهنگی هنری در موضوع خانواده پایدار افزود: در همین راستا بخش خانواده و سبک زندگی دیجیتال در یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی رسانه‌های دیجیتال بر عهده سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران است و این سازمان از ۲۰ تا ۲۷ آبان‌ماه در مصلای امام‌خمینی(ره) با برپایی ۱۰ غرفه و ارائه ۷۰۰ ساعت برنامه تخصصی ویژه خانواده‌ها و علاقه‌مندان حوزه دیجیتال میزبان شهروندان است.

ناصری‌پور با بیان اینکه امسال دومین حضور سازمان فرهنگی هنری در این نمایشگاه است در توضیح ماموریت فرهنگ‌سراها در این نمایشگاه تصریح کرد: «کودک و رسانه»، «خانواده پایدار»، «فامیل چتر خانواده»، «آموزه‌های تربیتی قرآنی»، «سواد رسانه در حوزه خانواده»، «نهضت فرهنگی»، «برده‌داری نوین»، «مشاوره»، «آب و آیینه» و «موسسات فعال در حوزه خانواده» عنوان‌هایی است که سازمان فرهنگی هنری به صورت محوری در این نمایشگاه روی آن تمرکز دارد. برگزاری کارگاه‌های متنوع برای خانواده‌ها با حضور مشاوران و استادان فرهنگ‌سراها از دیگر برنامه‌هاست. همچنین صدور کارت منزلت و عضویت رایگان کتابخانه‌های شهرداری تهران در نمایشگاه از خدمات پیش‌بینی شده برای بازدیدگنندگان بخش خانواده است.

رییس ستاد برگزاری بخش خانواده و رسانه‌های دیجیتال در توضیح دیگر اهداف سازمان فرهنگی هنری در این نمایشگاه گفت: ارائه آخرین محصولات به شهروندان و نیازسنجی خانواده‌های تهرانی در حوزه رسانه‌های دیجیتال از دیگر اهداف سازمان فرهنگی هنری در این نمایشگاه است که می‌تواند موجب روز‌آمد شدن فعالیت‌های فرهنگ‌سراها در موضوع مدیریت تغییرات فرهنگی شود. همچنین بخش جشنواره رسانه‌های اجتماعی زیر نظر سازمان فرهنگی هنری با همکاری مرکز رسانه‌های دیجیتال در بخش جنبی این نمایشگاه انجام می‌شود.

نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال الگویی در حوزه فعالیت‌های مجازی فرهنگ‌سراها

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری حضور استارتاپ‌‌ها را یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌های این نمایشگاه عنوان کرد و افزود: مدیران فرهنگی با تعامل و ارتباط‌گیری با پیشتازان عرصه دیجیتال و فن‌آوری اطلاعات می‌توانند ایده‌های سازنده‌ای برای ارائه محتوا و برگزاری برنامه‌ها دریافت کنند تا در سال ۹۷ برنامه‌های فرهنگی حوزه دیجیتال بتواند با کارآمدی بیشتری برگزار شود؛ در واقع این نمایشگاه می‌تواند الگویی در حوزه فعالیت‌های سازمان فرهنگی هنری در حوزه رسانه‌های دیجیتال باشد.

وی در پایان با دعوت از شهروندان برای حضور در این نمایشگاه گفت: نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال روز شنبه ۲۰ آبان ساعت ۱۰ صبح با حضور مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرداری تهران گشایش می‌یابد.
نظر شما