سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۷:۲۲
کد خبر: ۹۵۲۲۰
|
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۸
رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با حضور در راهپیمایی اربعین حسینی در شهر تهران با عنوان «جاماندگان» بر استقبال قابل توجه شهروندان از این راهپیمایی تاکید کرد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، راهپیمایی اربعین حسینی در شهر تهران با عنوان «جاماندگان» صبح امروز ۱۸ آبان ماه همزمان با روز اربعین حسینی در مسیر میدان امام حسین (ع) تا حرم حضرت عبدالعظیم (ع) با حضور پرشور شهروندان برگزار شد. این مراسم از ساعت ۶ صبح روز اربعین در میدان امام حسین (ع) با قرائت قرآن و زیارت اربعین آغاز شد و با استقبال گسترده عزاداران با اقامه نماز ظهر و عصر در حرم حضرت عبدالعظیم (ع) پایان می‌یابد.

محمود صلاحی، رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با حضور در این راهپیمایی گفت: جمعیت بیشتر از سال گذشته است. همانند امسال، سال گذشته دقیقاً ساعت ۷ حرکت کردیم ولی این تراکم نبود. امسال از میدان امام حسین (ع) که حرکت کردیم، جلوی مسیر به خوبی دیده نمی‌شود، چرا که تراکم جمعیت بسیار بالاست. استقبال خیلی خوب است و مردم صبح زود شرکت کرده‌اند. احتمالاً پیاده‌روی «جاماندگان» بزرگ‌ترین راهپیمایی تهران بوده است. فرماندار تهران هم در اینجا حضور دارند و این موضوع را تأیید می‌کنند. امنیت راهپیمایی نیز به خوبی تأمین شده و از نهادهای برقرارکننده امنیت سپاسگزارم. 

وی افزود: اصل پیاده‌روی اربعین در عراق است و پیاده‌روی میدان امام حسین (ع) تا حرم حضرت عبدالعظیم (ع) نمادی از پیاده‌روی اصلی است. فعالیت‌ها هم به صورت مردمی است و ادارات و نهادها نقش کمک‌کننده دارند. سازمان فرهنگی هنری به کمک سایر نهادها بستری برای برگزاری باشکوه این پیاده‌روی فراهم کرده است و خدا را از این بابت شاکریم. 
نظر شما