جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۲۰:۵۹
کد خبر: ۹۵۲۴۳
|
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۹
سازمان فرهنگی هنری برگزار می‌کند
رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از برنامه‌ریزی برای اجرای بیش از ۵ هزار برنامه (در قالب ۲۰۸ عنوان) در سطح کتابخانه‌های شهرداری تهران خبر داد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، محمود صلاحی، رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در گفت‌وگویی با خبرنگار لیزنا ضمن تقدیر از همه دست‌اندرکاران هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همه کسانی که در طول سال و به خصوص این هفته در موضوع کتاب، کتابخوانی، تألیف، چاپ و نشر و توزیع کتاب نقش دارند، گفت: این افراد کسانی هستند که در افزایش هرم فرهیختگی جامعه نقش اصلی را دارند. ما اگر بخواهیم فرهنگ خود را به نسل جوان و به نسل‌های بعدی و فرهنگ‌های دیگر منتقل کنیم، بهترین راه انتشار کتاب و تشویق به کتابخوانی است. ما هم با همین رویکرد برنامه‌های مختلفی را برای هفته کتاب در نظر گرفتیم. 
 
صلاحی در ادامه گفت: در سال ۹۴ تعداد کتابخانه‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران ۸۴ باب بود؛ ولی با تجمیع همه کتابخانه‌های شهرداری‌های مناطق و معاونت اجتماعی در سازمان، ما هم‌اکنون نزدیک به ۴۰۰ کتابخانه مستقل و محله‌ای و کتابخانه‌های سرای محلات در تهران داریم که خدمات فرهنگی و کتابخانه‌ای به مردم ارائه می‌دهند. 
 
او در مورد برنامه‌های این سازمان در هفته کتاب بیان کرد: سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به عنوان یکی از اعضای شورای سیاست‌گذاری هفته کتاب برنامه‌هایی برای این هفته در نظر گرفته است. در این هفته ۲۰۸ عنوان برنامه پیش‌بینی کردیم که اگر در همه فرهنگ‌سراها اجرا شود، بیش از ۵ هزار اجرا را در سطح مناطق تهران در بر می‌گیرد. 

وی افزود: در طول هفته کتاب، کتابخانه‌های شهرداری تهران عضویت رایگان یک ساله خواهند داشت.
 
صلاحی با اشاره به فعالیت کتابخانه‌ای فعال برای نابینایان در فرهنگ‌سرای خاوران گفت: این کتابخانه بزرگ‌ترین کتابخانه نابینایان کشور است که ریاست آن را یکی از بانوان روشن‌دل بر عهده دارد. این کتابخانه به امکاناتی جدید برای استفاده نابینایان برای تایپ، مطالعه، پرینت و... مجهز شده است. 

وی ادامه داد: با خانه کتاب برای برنامه‌ای که با مشارکت صدا و سیما روز ۲۴ آبان ماه از ۱۰ صبح تا ۱۰ شب در شبکه چهار سیما اجرا می‌شود نیز همکاری داریم. در این برنامه به معرفی کتابخانه‌ها و کارکردهای آنها پرداخته می‌شود. 

رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با اشاره به آغاز به کار مجموعه باغ کتاب گفت: بزرگ‌ترین باغ کتاب دنیا امسال در اراضی عباس‌آباد تهران افتتاح شده است. ما از همه دعوت می‌کنیم اگر در طول ۶ ماه گذشته موفق به بازدید از این مجموعه نشدند، حداقل در این هفته به باغ کتاب سر بزنند. این مجموعه دارای ۷۰ هزار متر فضای مسقف است که تا به حال ۷۰۰ هزار عنوان کتاب در آن چینش شده است. در باغ کتاب ۳۰ ناشر بخش کودک کتاب‌های خود را ارائه می‌کنند. در بخش باغ علم‌آموزی با استفاده از تجهیزات ماشینی موضوعات علمی به کودکان آموزش داده می‌شود و دارای بزرگ‌ترین گالری و باشگاه رباتیک است و روزانه بیش از ۱۰ هزار نفر از این مجموعه بازدید می‌کنند. 

وی همچنین آغاز به کار جشنواره کتاب شهر و رونمایی از نشریه الکترونیکی ترجمان علم اطلاعات و دانش شناسی را از دیگر برنامه‌های مهم سازمان فرهنگی هنری عنوان کرد.

بیست و پنجمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از روز شنبه ۲۰ تا روز جمعه ۲۶ آبان ماه در سراسر ایران برگزار می‌شود.


منبع: لیزنا
نظر شما