جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۸:۵۴
کد خبر: ۹۵۲۴۸
|
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۸
فرهنگسرای گلستان در یازدهمین نمایشگاه بین المللی رسانه‌های دیجیتال با موضوع خانواده و سبک زندگی از ۲۰ تا ۲۶ آبان حضور دارد.
«خانواده و سبک زندگی» در غرفه فرهنگ‌سرای گلستانبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، فرهنگ‌سرای گلستان با هدف معرفی فعالیت‌های خود در حوزه خانواده، سبک زندگی و فضای مجازی در یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی رسانه‌های دیجیتال حضور دارد که این حضور  فرصتی است برای معرفی آثار، تولیدات و فعالیت‌هایی که در حوزه فضای مجازی به همت این مرکز انجام شده است.

معرفی و ارائه کتابچه خانواده و مدیریت آسیب‌های فضای مجازی که به سرفصل‌هایی از قبیل شکستن مرز فضای حقیقی و مجازی-ظهور خاموش آسیب‌های جسمی، روحی و روانی اشاره دارد در غرفه فرهنگ‌سرای گلستان صورت می‌گیرد.
 
علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه و استفاده از کتابچه  «امر به خوبی‌ها در فضای مجازی»، لوح‌های فشرده آسیب‌های فضای مجازی و فلش کارت‌های تلفن همراه حاوی ۲۷ کارت پیرامون تاریخچه تلفن همراه، کارکردهای مثبت، آداب صحیح استفاده از تلفن همراه، آسیب‌های جسمی، روحی و دینی و اجتماعی به این غرفه مراجعه کنند.
 
معرفی و ارائه کتاب‌های ناگفته‌های فضای مجازی، فضای مجازی از دیدگاه آیات و روایات، اخلاق در فضای مجازی، سواد رسانه‌ای، مخاطب محوری در مواجهه با شبکه‌های اجتماعی مجازی که به معرفی آسیب‌های شبکه‌های اجتماعی، بازی‌های رایانه‌ای و شبکه‌های ماهواره‌ای به همراه راهکارهای اجرایی ویژه مربیان و والدین، معرفی بازی‌های رایانه‌ای ایرانی سایت‌ها و نرم افزارهای مفید و نکات اخلاقی و امنیتی در فضای مجازی از جمله فعالیت های غرفه فرهنگسرای گلستان در این نمایشگاه است.

کتابچه امنیت در رسانه های آنلاین و دیجیتال و همچنین ارائه رفتارهای مناسب برای امنیت و آرامش در فضای مجازی تحلیل رسانه های دیجیتال و چالش های آن، نرم‌افزارهای سبک زندگی اسلامی، نرم افزارهای رزق حلال، آموزه‌های دفاع مقدس، سواد رسانه‌ای، تلفن همراه، اشیاء و میوه‌ها در قرآن، حکایت‌های قرآنی، راه بهشت از جمله فعالیت های فرهنگی و رسانه ای مهم است که به همت فرهنگسرای گلستان در این نمایشگاه عرضه می‌شود.

۴۰عنوان فیلم کوتاه مرتبط با سواد رسانه‌ای و رسانه‌های دیجیتال و تولیدات غربی تولید شده توسط این مرکز نیز در غرفه این فرهنگ‌سرا در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

در اولین روز این نمایشگاه شنبه ۲۰ آبان نشستی با موضوع خانواده و سبک زندگی به منظور بررسی خانواده و سبک زندگی در عصر ارتباطات آفت ها و لطافت های فناوری های سایبری برای خانواده به همت فرهنگسرای گلستان و با حضور محمدصادق دهنادي مدرس دانشگاه و كارشناس مديريت رسانه برگزار شد.
نظر شما