شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۸:۳۹
کد خبر: ۹۵۲۵۸
|
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۵
کتابخانه فردوس کارگاه آموزش داستان‌نویسی «کاغذ سفید» را با بررسی داستان کوتاه «بلوار نیفسکی» نوشته «نیکلای گوگول» برگزار می‌کند.
داستان«بلوار نیفسکی» در «کاغذ سفید» فردوس بررسی می‌شودبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، کارگاه نویسندگی «کاغذ سفید» با حضور مهدی طهوری نویسنده و خالق آثار فاخر در حوزه ادبیات بزرگسال به عنوان مدرس کارگاه، با معرفی، خوانش و بررسی داستان کوتاه «بلوار نیفسکی» برگرفته از کتاب یادداشت‌های یک دیوانه نوشته «نیکلای گوگول» ترجمه خشایار دیهیمی، نشر نی، از مجموعه آثار کوتاه این نویسنده انتخاب شده است که روز دوشنبه ۲۲ آبان ماه ساعت ۱۶ در فرهنگ‌سرای فردوس برگزار می‌شود.

بلوار نیفسکی مترادف سن‌پترزبورگ است. این نقل قرن هجدهم نیست، بلکه امروز هم همین وضع برقرار است. با اینکه سن‌پترزبورگ مغرور از نفس افتاده و دیگر رونق سابق را ندارد، اما باز هم نیفسکی دردانه و یکی‌یک دانه شهر است. حتی در سردترین روزهای شهر، آن هنگام که اسمش را کرده بودند لنینگراد، باز هم نیفسکی بود که به اهالی شهر روحیه می‌داد و جریان حیات را در آن فضای پر از توهم‌ و سوءتفاهم نمایش می‌داد.

داستان بلوار نیفسکی جایی است که نویسنده‌ای چون نیکلای گوگول می‌تواند قهرمانانش را آنجا امتحان کند و زیر و بم شخصیتش را در نوع رفتاری که در بلوار از خود بروز می‌دهد تصویر و ترسیم کند. بلوار جایی است که نویسنده قهرمان فلک‌زده‌اش را عاشق می‌کند. دچار مالیخولیایش می‌کند و از هستی ساقطش می‌سازد و دست آخر برای آنکه کسی از او نپرسد چرا آن بلا را سر پیسکاریوف نگون‌بخت آوردی، این طور می‌نویسد که «آه به نیفسکی اعتماد نکنید، همه‌اش یک رویاست.»

علاقه‌مندان برای حضور در این برنامه می‌توانند به فرهنگ‌سرای فردوس واقع در میدان صادقیه، بلوار فردوس شرق، بعد از چهار راه شهید سلیمی جهرمی مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر نیز با شماره ۴۴۰۸۱۰۴۳ تماس بگیرند.
نظر شما