جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۰۳:۲۶
کد خبر: ۹۵۲۶۱
|
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۱
فیلم سینمایی «ستیغ جهنمی» به کارگردانی «مل گیبسون» در بیست و هشتمین جلسه «سینما شش» کانون فیلم فرهنگ‌سرای سرو به نمایش درآمده، نقد و بررسی می‌شود.
نمایش و نقد «ستیغ جهنمی» در فرهنگ‌سرای سروبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، «ستیغ جهنمی» فیلمی در ژانر درام و ضد جنگ و زندگینامه‌ای و محصول مشترک آمریکا و استرالیا است که در سال ۲۰۱۶ اکران شد. 

کارگردانی این فیلم را مل گیبسون برعهده داشت و اندرو نایت، رابرت شنکن و رندل والاس نیز نویسندگان فیلمنامه این اثر هستند. فیلمنامه این فیلم بر اساس زندگینامه دزموند داس نوشته شده‌است. بازیگرانی چون اندرو گارفیلد، وینس وان، سم ورثینگتون، لوک بریسی، هوگو ویوینگ، رایان کر، ترزا پالمر، ریچارد پایروس و ریچل گریفیتس در فیلم حضور دارند.  

مل گیبسون بعد از یک دهه پر و فراز و نشیب و حاشیه‌هایی که برای زندگی شخصیش ایجاد شد در تاریخ ۴ نوامبر ۲۰۱۶ با این فیلم به پرده‌ای نقره‌ای بازگشته است. ستیغ جهنمی اولین بار در جشنواره ونیز اکران و در پایان با ده دقیقه تشویق ایستاده مردم مواجه شد. منتقدان هم از فیلم استقبال کردند و آن را در زمره کارهای خوب گیبسون برشمرده‌اند. 

ستیغ جهنمی در هشتاد و نهمین دوره جوایز اسکار کاندید شش اسکار از جمله بهترین فیلم و بهترین بازیگر نقش اول مرد شده بود که تنها توانست دو جایزه بهترین صدا گذاری و بهترین تدوین را بدست آورد.

این فیلم هچنین از نظر کاربران سایت IMDB یکی از ۲۵۰ فیلم برتر تاریخ سینما محسوب می‌شود.

فیلم داستان زندگی یک مخالف جنگ در ارتش آمریکا به نام دزموند داس است که حاضر نمی‌شود سلاحی حمل کند اما طی نبرد اوکیناوا در جنگ جهانی دوم با وجود شلیک‌های بی‌وقفه دشمن، یک تنه جان بیش از ۷۵ نفر از همرزمانش را نجات می‌دهد و در نتیجه موفق به دریافت مدال افتخار از دستان رئیس جمهور هری ترومن می‌شود.

علاقه‌مندان برای حضور در این نشست می‌توانند روز چهارشنبه ۲۴ آبان ساعت ۱۷ در سالن آمفی تئاتر فرهنگ‌سرای سرو برگزار می‌شود.
نظر شما