شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۴۳
کد خبر: ۹۵۲۷۷
|
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۲
فرهنگ‌سرای ملل با عنوان «آب و آیینه» در یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی رسانه‌های دیجیتال حضور دارد و به موضوع مدیریت حضور کودکان در فضای مجازی و بازگشت آن‌ها به دنیای واقعی می‌پردازد.
بازگشت کودکان به دنیای واقعی با رباتیکبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، فرهنگ‌سرای ملل با عنوان «آب‌و‌آیینه» و با محوریت نهضت توانمند سازی خانواده در یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی رسانه‌های دیجیتال حضور دارد.

مخاطبان می‌توانند با حضور در این غرفه کلیپ مستندی که با موضوع روز «نهنگ آبی» تهیه شده‌است را ببینند. این کلیپ به چرایی این اتفاق می‌پردازد و فرزندان و والدین را با بازی نهنگ آبی و در نهایت با خطرهای دنیای مجازی آشنا می‌کند.

همچنین در این غرفه یک لوح فشرده به مخاطبان کودک و نوجوان هدیه داده می‌شود که در آن مخاطب در قالب بازی داستان زندگی دو پیرمرد که یکی می‌خواهد در جنگل و بدون دغدغه زندگی کند و دیگری می‌خواهد یک زندگی مرفه داشته باشد را تجربه می‌کنند. این لوح فشرده در قالب بازی مخاطبان را با سبک زندگی ایرانی اسلامی آشنا می‌کند.

غرفه آب و آیینه با فراهم کردن فضایی، مخاطبان کودک و نوجوان را با دنیای رباتیک و لگو آشنا می‌کند تا با ایجاد علاقه رباتیک جاگزین فضای مجازی برای آن‌ها شود. نوجوانان می‌توانند با حضور در این غرفه چگونگی ساخت ربات را آموزش ببینند و مسابقه برگزار کنند. همچنین می‌توانند استفاده از ربات‌های وایرلسی که با تلفن همراه حرکت می‌کند را تجربه کنند. در نهایت علاقه‌مندان به ساخت ربات می‌توانند تجهیزات ساخت یک ربات را با تخفیف از این غرفه تهیه کنند.

معرفی کانون‌ها و کلاس‌های مرتبط با فضای مجازی و ارائه برنامه‌های برگزار شده در فرهنگ‌سرای ملل در غرفه «آب و آییته» در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و هر روز کارگاه‌هایی با محوریت آشنایی و آگاه کردن والدین و فرزندان از فضای مجازی و مدیریت کودکان برای حضور در این فضا با حضور کارشناسان حوزه رسانه برگزار می‌شود.

سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با ارائه برنامه‌هایی با محوریت خانواده و سبک زندگی دیجیتال از ۲۰ تا ۲۶ آبان در یازدهمین نمایشگاه بین المللی رسانه‌های دیجیتال حضور دارد.

نظر شما