پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۹:۰۸
کد خبر: ۹۵۲۸۵
|
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۴
در کارگاه نقش رسانه در کارآفرینی و کسب و کار عنوان شد
کارگاه نقش رسانه در کارآفرینی و کسب و کار روز یکشنبه ۲۱ آبان‌ماه در غرفه فرهنگ‌سرای رسانه و شبکه‌های اجتماعی در نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال برگزار شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، کارگاه نقش رسانه در کارآفرینی و کسب و کار روز یکشنبه ۲۱ آبان‌ماه در غرفه فرهنگ‌سرای رسانه و شبکه‌های اجتماعی در نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال برگزار شد. 

امیر غیاثی کارشناس برنامه با اشاره به اینکه سواد رسانه‌ای ربطی به سواد دانشگاهی و تخصصی ندارد، عنوان کرد: باید سواد تلگرام، اینستاگرام و... را داشته باشیم تا وارد تجارت الکترونیکی شویم. اگر سواد تبلیغاتی وجود داشته باشد، بسیاری از تبلیغاتی که این روزها می‌بینیم، شکل نمی‌گیرد. 

وی اضافه کرد: هر جریانی در اطراف خودش سواد رسانه‌ای می‌خواهد. همه از سواد رسانه‌ای صحبت می‌کنند، ولی افراد کمی این سواد را دارند. هر سال ۹۲ درصد از استارت‌آپ‌ها در ایران ورشکست می‌شوند و این نشان می‌دهد صرف آغاز کردن یک استارت‌آپ، نمی‌تواند به موفقیت و کسب درآمد بیانجامد.

بهزاد تیمورپور رییس فرهنگ‌سرای رسانه و شبکه‌های اجتماعی نیز در این کارگاه گفت: اگر امروز یک آگهی استخدام بدهیم، افراد زیادی می‌آیند که حرفه خاصی بلد نیستند. در نتیجه بخش عمده‌ای از بیکاران، حرفه‌ای ندارند. باید این موضوع را جدی گرفت.

وی در پایان گفت: امروز افرادی هستند که درگیر فضای مجازی شده‌اند و توهم داشتن سواد رسانه‌ای دارند. کانال‌ها و صفحات پربازدید را با درآمدهای بالا می‌بینند و تصور می‌کنند با خریدن یک کانال پربازدید، می‌توانند به همان شکل درآمدزایی کنند. فرد وارد می‌شود و شکست می‌خورد، چون با هیجان وارد شده و به سواد رسانه‌ای توجهی ندارد.

نظر شما