سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۳۲
کد خبر: ۹۵۳۱۷
|
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۱
در فرهنگ‌سرای کار و تعادن انجام می‌شود؛
با رسیدن فصل سرما پویش مردمی «بافت لباس گرم» برای کودکان کار از سوی اعضای کانون بانوان فرهنگسرای کار و تعاون برگزار می شود.
پویش مردمی «بافت لباس گرم برای کودکان کار»به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، شهروندان خیر منطقه ۹ با فرارسیدن فصل سرما با پویش مردمی بافت لباس گرم برای کودکان کار لباس گرم می‌بافند.

در این طرح که با مشارکت همشهری محله، سراهای محلات و مساجد منطقه ۹ برگزار می‌شود، کامواهای رایگان دراختیار خیرین قرار می‌گیرد تا بعد از بافت به کودکان کار اهدا شود.

سید اسماعیل جعفرپور رییس فرهنگ‌سرای کار و تعاون درباره این پویش می‌گوید: سرمای هوا باعث شده تا گروه کثیری از بانوان منطقه در این طرح جهادی، برای کودکان بی بضاعت و کودکان کار لباس گرم ببافند و سردی زمستان را با گرمی دل هایشان از بین ببرند.

وی افزود:ما تصمیم داریم دوره آموزش رایگان بافتنی را نیز توسط اعضای کانون بانوان این فرهنگ‌سرا به شهروندانی که می‌خواهند در این طرح شرکت کنند آموزش دهیم و  این لباس‌های گرم از جمله بلوز، جلیقه، کلاه و شال گردن را به این کودکان هدیه کنیم و در این راه نیازمند یاری شهروندان هستیم.

رییس فرهنگ‌سرای کار و تعاون گفت: علاقه‌مندانی که می‌خواهند در این پویش شرکت کنند می‌توانند کامواهای رایگان را از فرهنگ‌سرای کار و تعاون تحویل بگیرند و در سایزهای متفاوت برای پسربچه‌ها و دخترهای کم سن و سال لباس ببافند.

جعفرپور تاکید کرد: «بیشتر این کودکان را خودمان در کنار خیابان و در حال کار شناسایی می‌کنیم. مثلاً پسربچه‌ای را می‌بینیم که سبزی‌فروش است یا دختربچه‌هایی که روی زمین نشسته و کنارش یک ترازو است و کتاب و دفتر است و در کنار کار کردن درس می‌خواند. خیلی از این بچه‌ها را هم در نزدیکی یا همسایگی خودمان دیده‌ایم و از قبل می‌شناختیم. به‌غیر از این هم یک روش دیگر هم برای شناسایی این بچه‌ها داریم به این شکل که مردم هم در شناسایی این بچه‌ها به ما کمک کنند.

رییس فرهنگ‌سرای کار و تعاون گفت: در این طرح هیچ چیز به اندازه لبخند رضایت این کودکان برای ما رضایت‌بخش نیست.

فرهنگ‌سرای کار به نشانی: بزرگراه یادگار امام جنوب(ره)، تقاطع خیابان هاشمی، پلاک 76 واقع شده است. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با شماره تلفن: 66029060 تماس بگیرید.
نظر شما