سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۸:۲۹
کد خبر: ۹۵۳۲۲
|
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۱
جمعی از شاعران و نویسندگان ادبیات کودک و نوجوان به مناسبت هفته کتاب در پاتوق‌های «نقش قلم» میهمان کتابخانه‌های منطقه ۱۸ هستند.
کتابخانه‌های منطقه ۱۸، پاتوق نویسندگان و شاعران کودک و نوجوان در هفته کتاببه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، محمد میرکیانی، اسدلله شعبانی، نسرین صمصامی، مژگان شیخی و افسانه شعبان نژاد شاعران و نویسندگانی هستند که در قالب این برنامه در کتابخانه های منطقه حضور یافته و در باره خود و آثاری که خلق کرده اند برای  کودکان و نوجوانان سخن می‌گویند و به پرسش‌های مخاطبین پاسخ می‌دهند.

نشست صمیمی افسانه شعبان نژاد و دختران دانش آموز روز سه شنبه ۲۳ آبان ماه ساعت ۱۰ در کتابخانه بوستان نرگس برگزار می‌شود. از این شاعر و نویسنده تاکنون بیش از ۴۰۰ عنوان کتاب در حوزه شعر، داستان، ترجمه و بازنویسی برای کودکان و نوجوانان منتشر شده‌ است.

هم‌چنین کتابخانه ۱۵خرداد در روز سه شنبه ۲۳ آبان ساعت ۱۰ میزبان اسدالله شعبانی شاعر کتاب‌های درسی و جمعی از کودکان و نوجوانان است.

کتابخانه شهدای محله بهداشت نیز برنامه نقش قلم را با حضور نسرین صمصامی روز چهارشنبه ۲۴ آبان ماه ساعت ۱۰ در مدرسه غیر انتفاعی صناعی برگزار می‌کند. اشعار «نشانه‌های خدا» در فارسی پایه دوم، «چهار فصل» در فارسی بخوانیم پایه سوم، از آثار وی است. وی همچنین خلق دو کتاب به نام‌های «پرنده‌ها» و «وسایل نقلیه» است.

هم چنین روز پنج‌شنبه ۲۵ شهریور برنامه نقش قلم ساعت ۱۰ با میزبانی کتابخانه استاد حکیمی  و حضور مژگان شیخی و کودکان پیش دبستانی برگزار می‌شود. وی هم چنین در این برنامه به نقد و بررسی داستان‌های نوشته شده از سوی اعضا کانون ادبی کتابخانه استاد حکیمی می‌پردازد. 

بازنویسی داستان‌های کهن از فعالیت‌های جدی مژگان شیخی است و این روزها با نگارش ۸۸ قصه در حوزه ادبیات کهن ویژه کودکان قصد دارد آثاری را که کمتر به آن‌ها توجه شده مثل طوطی‌نامه، سندبادنامه و ... که در زمره ادبیات کلاسیک محسوب می‌شوند ویژه کودکان بازنویسی و بازآفرینی کند.

کتابخانه فجر نیز ویژه برنامه نقش قلم را روز پنج شنبه ۲۵ شهریور ساعت ۹ با حضور محمد میرکیانی چهره شاخص ادبیات کودک و نوجوان برگزار می‌کند. میرکیانی در این برنامه برای اعضای کانون ادبی درباره رازهای داستان نویسی، داستانک نویسی و سبک‌های داستان نویسی سخن می‌گوید. نقد و بررسی کتاب تن تن و سند باد از آثار استاد میرکیانی که کتاب تقریظی مقام معظم رهبری است، از دیگر بخش های این برنامه است.

ميركياني برنده كتاب سال نوجوان در ۱۳۶۵ و جشنواره‌های ديگر داخلي مانند كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان و از نويسندگان برگزيده بيست سال ادبيات كودكان توسط انجمن نويسندگان كودك و نوجوان است.

هم چنین کتابخانه قائم(عج) ویژه برنامه نقش قلم را با حضور مجید قیصری نویسنده حوزه ادبیات دفاع مقدس و مذهبی روز پنجشنبه ۲۵ آبان ماه ساعت ۱۵ با حضور اعضای کانون ادبی و سایر  علاقه‌مندان برگزار می‌کند.
نظر شما