جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۳۴
کد خبر: ۹۵۳۴۰
|
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۰
به مناسبت رحلت پیامبر اکرم (ص)
شب شعر «در سوگ نور» به مناسبت رحلت پیامبر اکرم (ص)، چهارشنبه ۲۴ آبان ماه در فرهنگ‌سرای مهر برگزار می‌شود.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، بیست و دومین نشست کانون ادبی فرهنگ‌سرای مهر به برگزاری شب شعر «در سوگ نور» به مناسبت رحلت پیامبر اکرم (ص) اختصاص دارد.

سعید رنجبریان، مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۹ با بیان اینکه شعر کلامی است موزون و منظّم، آمیخته با لطف و دقّت، که تأثیر آن از نثر به مراتب بیشتر است و در قالب‌های گوناگون جنگی، حماسی، تربیتی، عاطفی، ادبی، مدح و ذم و... سروده می‌شود، توضیح داد: کلام موزون و شعر، از دیرباز وجود داشته ولی در بعضی از زمان‌ها و در برخی از اقوام، بازار گرم‌تری داشته است.

رییس فرهنگ‌سرای مهر درباره اهمیت شعر و شاعری در اسلام نیز گفت: با ظهور اسلام، اشعار عرب جان تازه‌ای گرفت و به سوی معنویت و پند یا مدح اولیای خدا متمایل شد. حتی در زمان رسول خدا (ص) شعرای زیادی پرورش یافتند که شعرهای آنها مورد تأیید پیامبر بود.

او همچنین با اشاره به برخی از روایات تاکید کرد: امیرالمؤمنین علی (ع) اشعار زیادی در خطبه‌های خود می‌خواند و اکثر خطبه‌های او در مسجد بود. همچنین شعر خواندن در مدح ائمه اطهار دارای فضیلت زیاد و در روایات نوعی عبادت شمرده شده است. 

در این نشست شاعران آیینی مهدی میرآقایی، مرتضی جهانگیری و بهروز آورزمان به عنوان میهمانان ویژه حضور خواهند داشت. همچنین در این برنامه کارنامه ادبی مهدی میرآقایی به عنوان یکی از شاعران آیینی و عاشورایی بررسی خواهد شد و سایر شاعران کانون ادبی اشعار خود را می‌خوانند.

این برنامه چهارشنبه ۲۴ آبان از ساعت ۱۷ در تالار اجتماعات فرهنگ‌سرای مهر برگزار خواهد شد و حضور برای شهروندان آزاد است. 

علاقه‌مندان برای حضور در این برنامه می‌توانند به میدان بهمن، بزرگراه شهید تندگویان، خانی‌آباد نو، خیابان شهید لطیفی، کوچه تگرگ، پارک بعثت، فرهنگ‌سرای مهر مراجعه کنند. 

برچسب ها: شب شعر ، در سوگ نور
نظر شما