پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۱۲
کد خبر: ۹۵۳۴۲
|
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۲
مرکز آموزش کارگاه تخصصی «روانشناسی رسانه و سواد رسانه» در تاریخ پنج‌شنبه ۲۵ آبان ماه ساعت ۱۶تا ۱۸ در یازدهمین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال را برگزار می‌کند.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ مرکز آموزش برای ارتقای سطح آگاهی و دانش شهروندان کارگاه تخصصی «روانشناسی رسانه و سواد رسانه» را برگزار می‌کند.
 
رویا فتحی رییس مرکز آموزش سازمان فرهنگی هنری در این باره بیان کرد:  از آنجایی که رسانه در خانواده‌ها رسوخ کرده و فرصت‌ها و آسیب‌های موثری با خود به همراه دارد و نقشی که روانشناسان در جنبه‌های مختلف رسانه از جمله رادیو،‌ تلویزیون، فیلم، ویدئو، روزنامه، مجله و تکنولوژی‌های جدیدتر، بازی می‌کنند، باید بر این موضوع توجه و تمرکز داشت و با توسعه، گسترش پژوهش‌ها و مطالعات در خصوص اثر رسانه بر رفتار انسان تلاش کرد، تا از این طریق تعامل میان رسانه و روانشناسی تسهیل شود.
 
وی در ادامه اظهار داشت: علاوه بر تاثیرات رسانه ها، باید آموزش، پرورش و به کارگیری روانشناسی در حوزه رسانه را قوت بخشیده و روانشناسان را برای تفسیر تحقیقات روانشناسی و ارائه نتایج حاصل از آن‌ها به عموم و متخصصان آماده کرد.

فتحی گفت: از این رو برای بالا بردن اثربخشی رسانه‌ها در حوزه روان(ذهن) باید به آموزش روانشناسان برای حضور در رسانه‌های جمعی و ارائه خدمات مشاوره‌ و تبادل نظر پیرامون موضوع‌های روانشناختی اهمیت داد و مؤلفه‌های اجتماعی و روانشناختی دخیل در ارتباطات میان فردی و درون فردی و نیز اشکال مختلف رسانه‌ای و آثار آن‌ها را در فرایند ارسال و دریافت پیام در نظر گرفت.

رییس مرکز آموزش در آخر موضوعات مورد بحث و بررسی این کارگاه را شامل: نقش رسانه‌ها در جامعه، رسانه‌ای شدن زندگی روزمره، مصرف رسانه‌ای در بین نسل‌های مختلف ایرانی، تعریف و جایگاه روانشناسی رسانه، دیدگاه‌ها و تئوری‌های روان‌شناسی رسانه درباره تأثیرات رسانه بر جامعه و کودکان»، سواد رسانه‌ای، سواد رسانه‌ای، والدین و کودکان و همچنین ارائه راهکارهای مناسب در خصوص عدم تاثیر مخرب بر ذهن افراد و خانواده‌ها خواند.
 
علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به نشانی: خیابان کریم خان زند، بعد از تقاطع حافظ، نبش کوچه گلابی، پلاک ۱۹۵، طبقه پنجم مراجعه کنند و با شماره تلفن: 88909514 تماس بگیرند.
نظر شما