چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۰:۵۶
کد خبر: ۹۵۳۵۲
|
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۴
رییس فرهنگسرای معرفت آموزش به شهروندان در فضای مجازی را وظایف سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برشمرد و بر فرهنگسازی در این مورد تاکید کرد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، محمد صادق دهنادی رییس فرهنگسرای معرفت درباره حضور سازمان فرهنگی هنری در نمایشگاه رسانه های دیجیتال بیان کرد: سازمان فرهنگی هنری در حوزه آموزش فرهنگ و آموزش هنجارهای فرهنگی فعالیت می کند. امروزه پرجمعیت ترین شهر دنیا فضای سایبری است. اساسا سازمانی که در فضای سایبری حضور ندارد یعنی اینکه با بخش بزرگی از جامعه خداحافظی کرده است. 

وی افزود: رییس محترم سازمان فرهنگی هنری از اول سال یک هدف گذاری کردند که سازمان فرهنگی هنری در آن عقب است و آن انتقال حدود 50 درصد فعالیت ها به فضای مجازی است. سازمان فرهنگی هنری این وظیفه را دارد که فعالیت هایش را به فضای سایبری بفرستد. پس ما یک سازمان سایبری محسوب می شویم که فرآیند دیجیتالیزه شدن را دارند طی می کنند.

دهنادی آموزش شهرندان فضای مجازی و شهروندان سایبری را جزو وظایف کنونی سازمان فرهنگی هنری دانست و افزود: وظیفه ما این است که برای مردم رفتار سازی کرده و رفتار مردم را پایش و فرهنگسازی کنیم. نکته دیگری که از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است اینکه با آسیب های فرهنگی، آسیب های رفتاری و روانی روبرو هستیم که این آسیب ها ناشی از عدم آموزش های حوزه سواد رسانه است. سازمان و همه مراکزش در همه سطوح هیچ چاره ای جز اینکه به بحث فضای سایبری و سواد رسانه ای ورود پیدا کند، ندارد تا  جلوی کج رفتاری آدم ها را در فضای واقعی بگیرد.

رییس فرهنگسرای معرفت نسبت به کیفیت حضور سازمان فرهنگی هنری در نمایشگاه رسانه های دیجیتال گفت: امکانات سازمان فرهنگی هنری برای جایگاهی که به آن پرداخته کم است و سرمایه گذاری اش کافی نیست.  همین که در مجموعه غرفه هایمان در این نمایشگاه به تعداد غرفه ها کامپیوتر نداریم وضعیتمان را نشان می دهد. به نظر من ما به صورت آنالوگ در نمایشگاه دیجیتال حضور پیدا کردیم. به خاطر فقدان امکانات به صورت بروشور مانند دوران ماقبل دیجیتال اطلاعات را منتقل می کنیم. اینکه به صورت آنالوگ در نمایشگاه شرکت کنیم بزرگترین نقد و انتقاد درستی است که به ما وارد است.

نظر شما