شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۷:۴۹
کد خبر: ۹۵۳۷۳
|
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۵
«رسیتال پیانو کلاسیک» با حضور کیومرث پیرگلو جمعه سوم آذر ساعت ۲۰ در فرهنگ‌سرای ارسباران روی صحنه می‌رود.
«رسیتال پیانو کلاسیک» در ارسباران روی صحنه می‌رودبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، در اجرای کنسرت «رسیتال پیانو کلاسیک» قطعاتی از آهنگسازان برجسته موسیقی کلاسیک، اسکارلاتی(سونات‌های دوماژور، رماژور، سی مینور)،مانوئل دوفایا (رقص آتش)، آلبنیز (سوییت اسپانیایی)،گرانادوس (والس های اسپانیایی شماره ۲و ۵) و بتهوون (سونات شماره ۲۵ و پاتتیک) و نیز قطعات خاطره ۳ و ۵ از آثار کیومرث پیرگلو نیز نواخته می‌شود.

کیومرث پیرگلو متولد ۱۳۴۰ شهر تهران است. وی از كودكى به موسیقى علاقه داشت و ابتدا به صورت خودآموز و سپس با حضور در دوره‌های آموزشی كانون پرورش فكرى كودكان و نوجوانان نزد اسماعیل تهرانى به فراگیری مبانى موسیقى پرداخت.

وی ساز سنتور را نزد استاد فرامرز پایور آموخت  و از شاگردان برجسته او بود و هر روز که می‌گذشت نگارش پیرگلو به موسیقی کلاسیک اروپایی بیشتر می‌شد. فراگیری پیانو، سلفژ هارمونى، اركستراسیون، كنترپوان، انستروماناسیون یادگیری سنتور، چاپ و انتشار آثار استادان موسیقی ، نگارش نت‏‌های چاپ شده را می توان از فعالیت های هنری وی برشمرد.

پیرگلو با بهره گیری ساز پیانو نزد استادان بین‌المللی موفق به دریافت دیپلم پیانو از بلژیک و سوئد شد. وی همچنین تحصیلات خود را در مقطع دکتری اتنوموزیکولوژی از دانشگاه ملبورن استرالیا به پایان رساند. 

آلبوم‌های «سه رخ»، «پردیس»، «شاعرانه‌های پیانو» برخی ازآثار وی است.

تهیه بلیت این اجرا از طریق سایت ایران کنسرت به نشانی www.iranconcert.com امکان پذیراست.

علاقه‌مندان برای حضور در این نشست می‌توانند به فرهنگ‌سرای ارسباران واقع در خیابان جلفا مراجعه یا با شماره‌های 20-22872818 تماس بگیرند.                                                                                                                                   
        
                   
                                               
                                                                                                                                  

نظر شما