جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۰:۲۲
کد خبر: ۹۵۴۰۹
|
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۰
نمایشگاه آثار معرق و منبت هنرجویان صلاح‌الدین علامه زاده و ژاله سلمانی در نگارخانه آفرینش نور گشایش می‌یابد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، نمایشگاه آثار معرق و منبت هنرجویان صلاح‌الدین علامه زاده و ژاله سلمانی روز شنبه چهارم آذر ماه در نگارخانه آفرینش نور گشایش می‌یابد و تا ۱۴ آذر میزبان هنرمندان و هنردوستان است. 

صلاح‌الدین علامه‌زاده بیش از ۴۰ سال است که معرق چوب را به عنوان یک رشته هنری دنبال کرده و نزدیک به ۳۰ سال است که این هنر سنتی ایرانی را آموزش می‌دهد. حدود ۲۰۰ استاد در رشته معرق از محضر علامه زاده بهره برده و هم‌اکنون این استادان هنر معرق را در ایران و دیگر کشورهای جهان از جمله کشورهای اروپایی و اسکاندیناوی، کانادا، ایالات متحده و استرالیا به علاقه‌مندان تدریس می‌کنند.

یکی از کارهای علامه‌زاده آموزش هنر معرق به نابینایان جوان است و آثار این هنرمندان نابینا تا کنون در نمایشگاه‌های متعددی به نمایش گذاشته شده و تحسین بینندگان را بر انگیخته است. علامه‌زاده تا کنون نمایشگاه‌های متعدد معرق را در داخل و خارج از کشور از جمله کانادا، آلمان، انگلستان، فرانسه، اسپانیا، ایتالیا، امارات متحده عربی، هلند، دانمارک، سوئد، سوئیس و همچنین در مقر سازمان ملل متحد در ژنو برگزار کرده که بازدیدکنندگان استقبال خوبی از این نمایشگاه‌ها کرده‌اند. 

علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند تا ۱۴ آذرماه از ساعت ۹ تا ۱۸ به مجتمع فرهنگی هنری نور واقع در فلکه دوم صادقیه، بلوار آیت‌الله کاشانی، بعد از تقاطع شهید ستاری، جنب شهر کتاب مراجعه کنند و برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره ۴۴۰۸۸۷۰۷ تماس بگیرند.
نظر شما