پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۰۷
کد خبر: ۹۵۴۳۸
|
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۶
مراسم «عید بیعت» با محوریت تجلیل از فعالان برنامه‌های قرآنی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران هفتم آذرماه در فرهنگ‌سرای قرآن برگزار می‌شود.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، حجت‌الاسلام حسن ناصری‌پور، معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران اعلام کرد: همزمان با آغاز ولایت حضرت ولی‌عصر(عج) مراسم «عید بیعت» با محوریت تجلیل از فعالان برنامه‌های قرآنی سازمان فرهنگی هنری سه‌شنبه هفتم آذرماه ساعت ۹ در فرهنگ‌سرای قرآن برگزار می‌شود.
 
ناصری‌پور هدف سازمان از برگزاری برنامه‌ها و مسابقات قرآنی را اشاعه فرهنگ قرآنی، آموزش و انتقال تعاليم اين كتاب آسمانی دانست و افزود: برگزاری اين نوع مسابقات از مصاديق آيات قرآن است كه مؤمنان را به سبقت گرفتن در امور خير و مسابقه گذاشتن در موضوعات مثبت و مواردی كه انسان را به خداوند نزديک می‌كند، تشويق كرده است.
 
معاون فرهنگی همچنین، تبيين و ارائه دركی صحيح از دين و به خصوص اسلام و همچنين ارايه روش‌هايی براي پيش رفتن به سوی سبک زندگی صحيح بر اساس الگوهای دينی را از وظايف خطير مدیران فرهنگی و فعالان قرآنی برشمرد و تاكيد كرد: آشنايی مدیران با مفاهيم و معارف قرآنی يک ضرورت برنامه‌ریزی‌های فرهنگی است و اين معارف و مفاهيم، تار و پود اعتقادی شهروندان را تشكيل می‌دهد و از سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران نيز انتظار می‌رود تا به نيازها و پرسش‌ها در زمينه‌های قرآنی و معارفی پاسخ دهد.

در این برنامه از ۵۰ برگزیده پنجمین مسابقات قرآنی «تسنیم»، که ویژه خانواده و همکاران سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در رشته‌های حفظ، قرائت ترتیل و مفاهیم بود تجلیل خواهد شد. همچنین از سه نفر از مربیان قرآن برگزیده، یک قاری فعال، یک کانون قرآنی فعال، یک خانه فرهنگ مشارکتی، یک تولید کننده محصول قرآنی و سه منطقه فعال در برنامه‌های دوشنبه‌های قرآنی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران تجلیل خواهد شد.

نظر شما