سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۳۴
کد خبر: ۹۵۴۵۱
|
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۲
رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران ‌با تاکید بر اینکه برنامه‌ها و فعالیت‌های قرآنی در کشور مانند سایر برنامه‌ها برای جذب مخاطب نیازمند خلاقیت بیشتری است، بر نقش مساجد در این فعالیت‌ها تاکید کرد و گفت: جایگاه مسجد از تمامی ارگان‌ها و نهادهای فرهنگی و هنری کشور بالاتر است.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به نقل از ایکنا، محمود صلاحی، رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با اشاره به برنامه‌های این سازمان برای افزایش روند فعالیت‌های دینی و  قرآنی در فرهنگ‌سراها و فعالیت‌های صورت گرفته در این رابطه گفت: کار ما در سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران این بود که، تمامی کلاس‌های قرآنی را که قبل از ما شهریه می‌گرفتند رایگان کردیم. در تمامی این مراکز و مراکز وابسته پنج برابر ظرفیت قرآن‌آموز داریم.
 
وی افزود: همچنین در جشنواره‌های تسنیم و سراج، هر کدام ۳۰ درصد افزایش ظرفیت داشتیم؛ اما یکی از اثرگذارترین برنامه‌های ما دوشنبه‌های قرآنی بود که فعالیت‌شان‌ بیشتر و با استقبال خوبی مواجه شده است.
 
رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با تاکید بر اینکه هیچ عملی در اسلام بهتر، نورانی‌تر و واجب‌تر از نماز نیست، ادامه داد: پیش از قرآن، این نماز است که باید به آن توجه کرد. عاشقانه‌ترین الفاظی که بین بنده و خدا رد و بدل می‌شود به وسیله نماز است.
 
صلاحی ادامه داد: در طرح دوشنبه‌های قرآنی، هر یک از فرهنگ‌سرا‌ها و کانون‌های قرآن آنها به یک مسجد می‌روند و برنامه قرآنی را در مسجد محل خود برگزار می‌کنند که خیلی خوب جواب داده است.
 
وی با تاکید بر اینکه برنامه‌ها و فعالیت‌های قرآنی در کشور نیازمند خلاقیت است، تصریح کرد: این برنامه‌ها مانند سایر کارها و برنامه‌ها برای جذب مخاطب نیازمند این است که هربار یک حرکت ابتکارانه خلاقیت داشته باشید و تاکنون ما برای جذب نوجوانان و جوانان این کار را انجام داده‌ایم.
 
رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با بیان اینکه هم‌افزایی خوبی با مساجد ایجاد شده، است، اظهار کرد: مکان فرهنگی مهم‌تر از مسجد نداریم و جایگاه مسجد از تمامی ارگان‌ها و نهادهای فرهنگی و هنری کشور بالاتر است. بر همین اساس در شب‌های ماه مبارک رمضان هر شب در یک مسجد برنامه داشتیم و این برنامه را ادامه دادیم تا به طرح دوشنبه‌های قرآنی رسیدیم.
 
صلاحی گفت: با همکاری کانون‌های مردمی، فرهنگی و قرآنی فعالیت‌های فرهنگی در مساجد افزایش پیدا کرده است و در دیگر مناسبت‌های اصیل اسلامی همچون روزهای عزاداری و جشن‌ها این فعالیت‌ها ادامه پیدا می‌کند.
 
رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با اشاره به برنامه‌های انجام شده در ماه محرم و صفر گفت: امسال ۱۰۶ عنوان برنامه با بیش از هزار اجرا متناسب با ماه‌های محرم و صفر در نظر گرفته شد‌، که مرکز ثقل همه این برنامه‌ها در میدان امام حسین(ع) بود و با استقبال بی‌نظیر مردم برگزار شد.
نظر شما