شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۳۲
کد خبر: ۹۵۴۸۵
|
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۳
در ماه فرهنگی ژاپن در ایران برگزار می‌شود؛
کنسرت طبل و فلوت ژاپنی با حضور نوازنده طبل و فلوت ژاپنی شنبه ۱۱ آذر ساعت ۱۸ در فرهنگ‌سرای ارسباران برگزار می‌شود.
کنسرت موسیقی طبل و فلوت در فرهنگ‌سرای ارسبارانبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، سفارت ژاپن در ایران با همکاری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران «ماه فرهنگی ژاپن» را با اجرای برنامه‌هایی همچون؛کنسرت طبل و فلوت ژاپنی، کنسرت آکی کورودا پیانیست ژاپنی، مراسم چای ژاپنی و کارگاه اوریگامی با هدف معرفی فرهنگ ژاپن به شهروندان تهرانی، از ۱۱ آذر ماه تا اواخر دی ماه برگزار می‌کند.

کنسرت طبل و فلوت ژاپنی با حضور ایچی تارو نوازنده طبل ژاپنی و کوجی کیشیدا نوازنده فلوت ژاپنی شنبه ۱۱ آذر ماه ساعت ۱۸ در فرهنگ‌سرای ارسباران برگزار می‌شود.

ایچی تارو، نوازنده طبل ژاپنی در سال ۱۹۹۰ به گروه نوازندگان مشهور طبل ژاپنی «اون دکوزا»  پیوست و در مکتب «دن تاگایاسو»  که پایه گذار گروه اون دکوزا بود شاگردی کرد. در همان سال در سراسر آمریکا به مدت سه سال مسافت ۱۵ هزار کیلومتر را درنوردید. طی این دوره در بیش از ۵۰۰ کنسرت در مکان های بسیار متنوعی به اجرای موسیقی پرداخت که چهار اجرا در تالار معتبر «کارنگی» در نیویورک صورت گرفت. پس از اجرا در  ایالات متحده، ایچی تارو در بیش از دو هزار اجرای صحنه‌ای به عنوان نوازنده اصلی طبل گروه اون دکوزا در سراسر جهان  اجرا داشته است.

کوجی کیشیدا،  نوازنده شینوبوئه و نوکان در خانواده ای کشاورز در  شهر فوجیساوا استان کاناگاوا متولد شد. وی با تجربه ای که از دوران کودکی با اجراهای محلی کسب کرد و با توجه به ویژگی های بومی که طبل و فلوت ژاپنی دارد و همچنین با توجه به حساسیت خاصی که صدای فلوت ژاپنی داراست،  به اجراهای خود پرداخت. شکل اجرا و سبک آهنگ های اصلی او که با حس آب و هوای مناطق مختلف ژاپن منطبق است کارش را از هر جهت  ارزشمندتر کرده است.  

کنسرت طبل و فلوت ژاپنی شنبه ۱۱ آذر ماه ساعت ۱۸ در فرهنگ‌سرای ارسباران و دوشنبه ۱۳ آذر ماه در کاشان اجرا می‌شود و روز فرهنگ ژاپن پنجشنبه ۱۶ آذر ماه ساعت ۱۱ تا ۱۶ در فرهنگ‌سرای ملل برپاست. همچنین نمایشگاه عکس‌های گردشگری، نقاشی و اقلام معرفی ژاپن از ۱۱ آذر ماه تا ۱۸ آذر ماه از ساعت ۹ تا ۱۶ در فرهنگ‌سرای ملل پذیرای علاقه‌مندان است.

علاقه‌مندان برای حضور در کنسرت و طبل ژاپنی می‌توانند شنبه ۱۱ آذر ساعت ۱۸ به فرهنگ سرای ارسباران واقع در خیابان شریعتی، بالاتر از پل سیدخندان، مراجعه کنند.







مطالب مرتبط
نظر شما