جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۰۷:۳۷
کد خبر: ۹۵۴۹۶
|
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۲
در ویژه برنامه «در کوی نیکنامان» این هفته فرهنگ‌سرای گلستان همزمان با حلول ماه ربیع الاول از خانواده شهید علی امرایی تجلیل شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ «در کوی نیکنامان» عنوان برنامه‌ای است که به میزبانی فرهنگ‌سرای گلستان و با هدف تجلیل از خانواده‌های شهدای دفاع مقدس و مدافعان حرم، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، مرور آموزه‌های دینی مناسبتی، ترویج سبک زندگی شهدا، تجدید میثاق با آرمان‌های امام(ره) و شهدا، ترویج باورهای دینی و بیان مواضع فکری و عقیدتی شیعه برگزار می‌شود.

ویژه برنامه «در کوی نیکنامان» صبح روز پنجشنبه ۹ آذر ماه ساعت ۷:۳۰ با حضور خانواده معظم و گرامی شهدا در فرهنگ‌سرای گلستان برپا شد و همراه با مراسم زیارت عاشورا ومرثیه خوانی و روضه خوانی و مداحی محمدباقر ربیعی ذاکر اهل بیت(ع)، از خانواده شهید علی امرایی تجلیل  به‌عمل آمد.

پدر شهید علی امرایی پیش از این در مورد فرزند شهیدش گفته است: فرزند من علی، عاشق امام حسین(ع) بود عاشق ولایت بود عاشق حرمین شریفین بود و در این راه یک لحظه سر از پا نمی‌شناخت. علی کسی بود که در داخل مملکت برای صیانت از ارزش‌های انقلاب اسلامی آرام و قرار نداشت و هر جا که امام خامنه‌ای امری را می فرمودند در جهت بر آورده کردن خواسته حضرت آقا تلاش می‌کردند و به طور کلی دربست در اختیار ولایت بود و علاوه بر آن علاقه وافر و شدیدی به حرمین شریف حضرت زینب(س) و حضرت رقیه(س) داشت.

در فرازی از وصیت نامه شهید علی امرایی آمده است: «بسم الله الرحمن الرحیم/ السلام علیک یا اباعدالله، زمانی که این نوشته را می خوانید من در جمع شما نیستم اگر به شهادت رسیدم به آرزوی دیرینه ام رسیده ام. نمی دانم چرا به دلم افتاده که از این سفر سالم برنمی گردم و دلم برای حرم حضرت رقیه(س) و حضرت زینب(س) خیلی تنگ است و بیشتر از آن دلتنگ حرم اربابم ولی الان دیوانه حرمین شریف دمشق شده ام. به این سفر می روم چون نیاز است الان در آنجا باشم به خاطر آرامش دل حضرت زهرا(ص) و امیرالمومنین(ع) و امام حسین(ع) و امام حسن(ع) و حضرت عباس (ع) به سوریه رفتم  تا به حضرت زینب(س) ثابت کنم که «کلنا عباسک یا زینب»

در این مراسم از علی مجدآبادی هنرمند برگزار کننده نمایشگاه «قصیده سر» که همزمان با اربعین حسینی در نگارخانه فرهنگسرای گلستان دایر بود، نیز تجلیل شد و علی مجدآبادی با اهدای ۲ نمونه از بهترین آثارشان به خانواده شهید امرایی به خانواده های شهدا عرض ارادت کرد.

علاقه‌مندان برای شرکت در این برنامه می‌توانند پنجشنبه هر هفته به نشانی فرهنگ‌سرای گلستان واقع در نارمک، میدان هلال احمر، خیابان گلستان، فرهنگ‌سرای گلستان مراجعه کنند یا  برای کسب اطلاعات بیشتر با تلفن ۷۷۸۱۵۱۷۳ تماس بگیرند.

نظر شما