پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۰۴:۳۳
کد خبر: ۹۵۵۰۷
|
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۶
همزمان با هفته وحدت، داستان «این یک مشت استخوان» در قالب برنامه «نقش قلم»، دوشنبه ۱۳ آذرماه ساعت ۱۵ در کتابخانه ابن سینا نقد و بررسی می‌شود.
نقد «این یک مشت استخوان» در کتابخانه ابن سینابه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، داستان «این یک مشت استخوان» از جمله داستان‌های کتاب «گنج پنهان» است که با الهام از خاطرات ۵ نفر از سرداران جانباز شرکت کننده در عملیات‌های ۸ سال دفاع مقدس حجت الاسلام شیخ محسن حسینی، حجت الاسلام عبدالله توانا، کیوان رهبران، مجتبی راسخ  و برادر حجت تدوین شده‌ است.

این داستان موضوع زندگی دختر جوانی است که پدرش در کودکی به جبهه رفته و شهید شده، پس از چندین سال به جای پیکر مطهر پدر شهیدش، استخوان‌هایش را برای او می‌آورند و دختر با خود در کشمکش است که آیا این استخوان‌های پدرم است؟ و ...

در نشست نقد و بررسی داستان کوتاه «این یک مشت استخوان»، علاوه بر نویسنده «فاطمه سلیمانی ازندریانی»، «صدیقه عنبری» منتقد بخش زاویه دید، پیرنگ داستانی، ابزار پرداخت و سرعت داستانی، «ناهید نیک بین» منتقد ارکان داستانی، انواع کشمکش‌ها، مکان و زمان داستان و اعضای کانون‌های ادبی منطقه نیز در نشست حضور دارند.

کتاب «گنج پنهان» در ۴۰۰ صفحه در قطع رقعی، در سال ۹۵ در شمارگان پنج هزار جلد توسط انتشارات حدیث قلم منتشر شده‌است.
 
کتابخانه ابن سینا در خیابان پیروزی ، میدان چهارصد دستگاه ،بوستان قانون واقع است.
نظر شما