جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۰۷:۳۵
کد خبر: ۹۵۵۲۳
|
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۷
ماه فرهنگی ژاپن با اجرای کنسرت «طبل و فلوت ژاپنی» عصرشنبه ۱۱ آذر ساعت ۱۸ با حضور کوبایاشی سفیر ژاپن در فرهنگ‌سرای ارسباران آغاز شد.
سفیر ژاپن: برپایی ماه فرهنگی ژاپن در ایران موجب انسجام و پیشبرد توسعه روابط دو کشوراستبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، محسن سلیمانی رییس فرهنگ‌سرای ارسباران ضمن ابراز خرسندی از حضور فرهنگ دوستان و اصحاب فرهنگ و هنر در این برنامه عنوان کرد: سومین سال پیاپی فرهنگ‌سرای ارسباران میزبان هفته فرهنگی ژاپن بوده و خوشبختانه با تلاش امور بین الملل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و سفارت ژاپن امسال شاهد برگزاری ماه فرهنگی ژاپن در ایران هستیم.

سلیمانی در ادامه افزود: فرهنگ دیرین کشور ژاپن زبانزد است و جای خوشحالی است هنر موسیقی توانسته در تبادل فرهنگ نقش به‌سزایی ایفا کند و این هنر در کنار هنرهای تجسمی باعث پر رنگ تر شدن ارتباط و انسجام فرهنگی بین کشورها می‌شود.
 
سلیمانی همچنین به برخی از هنرمندان ژاپنی در حوزه‌های سینما و تجسمی که در تعامل و ارتباطات فرهنگی کشورشان با دیگر کشورها موثر بودند اشاره داشت.

کوبایاشی سفیر کشور ژاپن ضمن تشکر خالصانه خود از حاضران در کنسرت طبل و فلوت ژاپنی یادآورشد: ایچیتارو نوازنده طبل ژاپنی سال ۱۹۹۰ به گروه نوازندگان مشهور ژاپن پیوست. وی مدت سه سال با طی مسافت ۱۵۰۰۰ کیلومتر در سراسر آمریکا در بیش از ۵۰۰ کنسرت در مکان‌های مختلف به اجرای موسیقی پرداخت. او در بیش از ۲۰۰۰ اجرای صحنه‌ای در سراسر جهان نیز شرکت داشته است.

سفیرژاپن در ادامه افزود: کیشیدا دیگر نوازنده کشور ژاپن است که علاوه بر آشنایی با موسیقی و نوازندگی فلوت با کشاورزی نیز آشناست و در هنرش نیز از آن بهره برده است. این نوازنده نه تنها آلات موسیقی ژاپن بلکه انواع سازها حتی سازهای غربی را نیز فرا گرفته است. وی نواختن فلوت ژاپنی و فلوت تئاتر نو را نیز نزد استاد «یوشیهیروکارینو» آموزش دیده است.

کوبایاشی در ادامه سخنانش از اینکه صدای طبل و فلوت ژاپن از تهران تا کاشان طنین انداز می‌شود ابراز خرسندی کرد. وی همچنین به اجرای برنامه‌های یوکاتا (پوشش سنتی کشور ژاپن، برپایی نمایشگاه عکس‌های گردشگری، نقاشی و فرهنگ این کشور، خوشنویسی ژاپنی، مراسم چای و غرفه‌های اوریگامی و کنسرت پیانوی خانم آکی کورودا) در مراکز دیگر سازمان فرهنگی هنری نیز اشاره داشت.

سفیر ژاپن در خاتمه عنوان کرد: برپایی ماه فرهنگی ژاپن در ایران نقش موثری در انسجام و پیشبرد توسعه روابط دو کشوردارد.

کنسرت طبل و فلوت ژاپنی دوشنبه ۱۳ آذر در کاشان، همچنین روز فرهنگ ژاپن پنجشنبه ۱۶ آذر ساعت ۱۱ و ۱۶، نمایشگاه عکس‌های گردشگری، نقاشی و اقلام فرهنگی از ۱۱ تا ۱۸ آذر ساعت ۹ تا ۱۶ در فرهنگ‌سرای ملل به اجرا در می‌آید.

سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، سفارت ژاپن و فرهنگ‌سرای ارسباران در برپایی «ماه فرهنگی ژاپن» همکاری داشته اند. 
   
چندین قطعه موسیقی با نوازندگی ایچیتارو (طبل ژاپنی) و کوجی کیشیدا نوازنده (شینوبوئه ونوکان) در ادامه برنامه اجرا شد.
نظر شما