پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۰۰
کد خبر: ۹۵۵۳۲
|
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۳
کتابخانه شهید آوینی همزمان با فرا رسیدن زادروز با سعادت حضرت رسول اکرم «ص» و امام جعفر صادق (ع) کتاب «آنک آن یتیم نظر کرده» را نقد و بررسی می‌کند.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، کتابخانه شهید آوینی همزمان با فرا رسیدن زادروز با سعادت حضرت رسول اکرم «ص» و امام جعفر صادق (ع)  کتاب «آنک آن یتیم نظر کرده» را روز دوشنبه ۱۳ آذر ماه ساعت ۹ نقد و بررسی می‌کند. هدف از اجرای این برنامه گسترش شناخت قشر نوجوان و جوان از الگوهای دینی و آشنایی با سیره اهل بیت علیهم‌السلام است. 

«آنک آن یتیم نظر کرده» روایتی از زندگی پیامبر (ص) از زمان تولد تا هجرت به حبشه است که با نثری تاریخی که به فارسی دری نزدیک است، نگاشته شده است. داستان از اندکی پیش از تولد محمد بن عبدالله آغاز شده و ماجرای زندگی وی را تا پایان هجرت عده‌ای از مسلمانان به حبشه در بر می‌گیرد.

برخی از منتقدان استفاده نویسنده از منابع معتبر تاریخی و دقت وی در نقل جزئیات تاریخی و نیز استفاده از زاویه دید تلفیقی در روایت داستان را از نقاط قوت این اثر برشمرده‌اند. این کتاب پیش از انتشار در قالب یک برنامه روایت - نمایشی رادیویی با عنوان از سرزمین نور، صبح‌های جمعه از شبکه سراسری صدای جمهوری اسلامی پخش شده است.

علاقه‌مندان به حوزه کتاب می‌توانند به نشانی خیابان جشنواره، خیابان شهید زهدی، میدان تختی، نبش کوچه صاحب‌الزمان (عج)، کتابخانه شهید آوینی مراجعه کنند و برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۷۷۹۶۴۶۴۸ تماس بگیرند. 
نظر شما